۲۱ آذر ۱۴۰۱، ۱۱:۳۰
کد خبر: 84967833
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اوکراینی‌ها در مصرف برق محدودتر می‌شوند

۲۱ آذر ۱۴۰۱، ۱۱:۳۰
کد خبر: 84967833
اوکراینی‌ها در مصرف برق محدودتر می‌شوند

تهران- ایرنا- نخست وزیر اوکراین درحالی که حملات هوایی روسیه به تاسیسات انرژی اوکراین و خاموشی‌های ناشی از آن همچنان ادامه دارد، اعلام کرد که محدودیت‌های قابل توجهی برای مصرف برق در این زمستان اعمال خواهد شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری آناتولی، دنیس شمیگال در صفحه شخصی خود در فیس‌بوک نوشت: در پی هشت موج از حملات موشکی روسیه، تمام نیروگاه‌های برق‌آبی و حرارتی کشور آسیب دیده‌ و ۴۰ درصد از تاسیسات شبکه ولتاژ بالا نیز با درجات متفاوتی تخریب ‌شده‌اند.

وی هشدار داد: بنابراین، با کمبود جدی نیرو در شبکه انرژی مواجه هستیم.

نخست وزیر اوکراین با تاکید بر اینکه اعمال محدودیت‌ها برای مصرف برق در این زمستان اجتناب ناپذیر خواهد بود، افزود: دولت به وزارت انرژی دستورالعمل‌هایی برای اولویت‌بندی در بازسازی بخش خدماتی ارائه کرده که براساس آن تاسیسات زیرساختی حیاتی و بیمارستان‌ها در اولویت قرار می‌گیرند.

این درحالی است که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه هفته گذشته اعلام کرد کشورش به حملات علیه زیرساخت‌های انرژی اوکراین در پاسخ به انفجاری که به پل کریمه آسیب رساند، ادامه می‌دهد.

بنا بر گزارش رسانه‌ها اوکراینی، هشت موج اخیر حملات هوایی روسیه به زیرساخت های حیاتی اوکراین تاکنون به طور جدی به شبکه برق این کشور آسیب رسانده و منجر به قطعی های اضطراری و برنامه ریزی شده در سراسر کشور شده است.

در حال حاضر اوکراین اگرچه مصرف برق آن بین ۲۵ تا ۳۰ درصد نسبت به دوره قبل از جنگ کاهش یافته است اما همچنان با کمبود جدی ظرفیت تولید برق مواجه است.

هفته گذشته ولودیمیر زلنسکی رییس‌جمهوری اوکرایمن در پیامی ویدیویی گفته بود: دشمن امیدوار است که از زمستان، علیه ما استفاده کرده و سرما و سختی زمستان را به بخشی از ترور خود تبدیل کند. به هر نحوی شده، این زمستان را هر چقدر هم سخت باشد، باید تحمل کنیم و ما آن را تحمل خواهیم کرد.

این درحالی است که پیش از آن ویتالی کلیچکو شهردار کی‌یف پایتخت اوکراین درباره وقوع سناریوی «آخرالزمانی» هشدار داده و گفته بود: شاید تامین گرما، نفت و آب در کی‌یف قطع شود. ممکن است مثل فیلم‌های هالیوودی، آخرالزمان شود. مردم باید برای تخلیه شهر آماده باشند.

حملات گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین دو روز پس از حمله به پل شبه‌جزیره کریمه یعنی ۱۰ اکتبر آغاز شد. این حملات به مراکز انرژی، دفاع، فرماندهی نظامی و ارتباطات در تمام اوکراین انجام می شود که موجب قطعی وسیع برق در این کشور شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha