فعالیت هیات‌های اندیشه‌ورز تسهیل‌کننده ارائه خدمات دولت سیزدهم در گلستان است

گرگان- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با اشاره به شعار مردمی بودن دولت سیزدهم، گفت: فعالیت هیات‌های اندیشه‌ورز در حوزه‌های تخصصی زمینه‌ای بسیار خوب برای تسهیل در ارائه خدمات هرچه بهتر دولت سیزدهم در این استان بوده که اکنون زمینه مشارکت آنها فراهم شده است.

به گزارش ایرنا، سیدعلی مهاجر روز دوشنبه در نشست هیات رییسه هیات‌های اندیشه‌ورز استان، اظهارداشت: ما معتقدیم که هیات‌های اندیشه‌ورز می‌تواند ضمن ارائه مشاوره کارشناسی شده، رابط موثر بین مردم و مسوولان دستگاه شده و به راحتی مطالبات مردمی را به سیستم اداری منتقل کنند تا ارائه خدمات توسط دستگاه‌های دولتی هرچه بهتر فراهم شود.

به گفته وی تاکنون بیش از ۲۰ هیات اندیشه‌ورز در موضوع‌های مختلف در استان تشکیل و راه‌اندازی شده تا از این ظرفیت در تحقق شعار دولت سیزدهم در گلستان و شتاب در توسعه منطقه استفاده بهینه شود.

وی افزود: اکنون برخی از هیات‌های اندیشه‌ورز راه‌اندازی شده در استان به صورت تخصصی و فعالانه ورود داشته و مسائل و مشکلات حوزه خود را به شوراها برای تصمیم‌گیری مسوولان عضو آن ارائه می‌دهند.

برای بهره‌مندی مردم از خدمات دولت سیزدهم نیاز به کمک و مشاوره هیات‌های اندیشه‌ورز در موضوعات آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و کارگری هستیم

مهاجر تاکید کرد: این معاونت به کمک و مشاوره اعضای هیات‌های اندیشه‌ورز در حوزه‌های مختلف از جمله کمیسیون‌های تخصصی از جمله آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و کارگری استان بسیار نیاز دارد تا اهالی این خطه از خدمات دولت مردمی سیزدهم بیشتر بهره‌مند شوند.

مهاجر با اشاره به اینکه بیشتر هیات‌های اندیشه‌ورز راه‌اندازی شده در استان در حوزه اجتماعی است، گفت: این سرمایه‌گذاری به خاطر این است که جامعه درگیر مسائل اجتماعی و به ویژه جنگ ترکیبی دشمن بوده که باید در این حوزه اقدام‌های پیشگیرانه موثر و به روز صورت گیرد.

فعالیت هیات‌های اندیشه‌ورز تسهیل‌کننده ارائه خدمات دولت سیزدهم در گلستان است

وی تاکید کرد: هیت‌های اندیشه‌ورز که اعضای آن از میان نخبگان جامعه و با تجربه انتخاب شده‌اند، می‌توانند حلقه ارتباطی میان جامعه و دستگاه‌های استان بوده و پیشنهادهای تخصصی هم برای تصمیم‌سازی در حل مسائل و مشکلات جامعه را احصا و ارائه دهند.

نیاز مبرم به مشاوره هیات‌های اندیشه‌ورز برای انتصاب نیروهای موثر در مدیریت دستگاه‌های اجرایی برای ارائه خدمات به مردم هستیم

به گفته وی امروز می‌توان از کارآمدی هیات‌های اندیشه‌ورز استان در حوزه آموزش و پرورش و عفاف و حجاب بیشتر بهره گرفته شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان همچنین به مشارکت هیات‌های اندیشه‌ورز استان در انتصاب مدیران دستگاه‌ها اشاره کرد و گفت: در این حوزه نیاز مبرم به مشاوره هیات‌های اندیشه‌ورز داریم تا از نیروهای موثر برای پست‌های مدیریتی در ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم استفاده شود.

وی افزود: استاندار هم تاکید داشته‌اند که ۲۰ درصد از انتصاب مدیریت‌ها را از میان قشر بانوان باشد.

استان گلستان با یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف در شمال کشور قرار دارد و اقتصاد اصلی ساکنان آن برپایه کشاورزی استوار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha