۲۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۱۷
کد خبر: 84968547
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بی‌توجهی به پژوهش، جامعه را دچار رکود می‌کند

۲۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۱۷
کد خبر: 84968547
بی‌توجهی به پژوهش، جامعه را دچار رکود می‌کند

شیراز- ایرنا- رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی شهید رستمی شیراز گفت: پژوهش یکی از محورهای مهم پیشرفت و توسعه پایدار در هر کشور به شمار میآید و اگر پژوهشی صورت نگیرد،دانش بشری افزایش نیافته و جامعه دچار سکون و رکود خواهد شد.

به گزارش ایرنا، دکتر حسین محمدی، سه شنبه همزمان با هفته پژوهش در جمع استادان و نخبگان این دانشگاه افزود: بدون انجام پژوهش، امور آموزشی نیز از پویایی و نشاط لازم برخوردار نخواهد بود.
وی، با اشاره به جایگاه ویژه آینده پژوهی وآینده نگاری در دنیای امروز ادامه داد: توسعه پژوهش در هر جامعه نیازمند گسترش و رویکرد پژوهش مدار در آن جامعه است که با جست و جوی منابع، الگوها و عوامل تغییر یا ثبات، به تجسم آینده بالقوه و برنامه ریزی در آن می پردازد.
او اظهار داشت: به عبارتی دیگر، آینده پژوهی و آینده نگاری، هنر شکل دادن به آینده آنگونه که می خواهیم است.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی شهید رستمی شیراز گفت: نقش پژوهش در توسعه همه جانبه وپایدار جامعه چنان برجسته و انکارناپذیر است که می توان آنرا بدون هیچ تردیدی نیروی محرکه توسعه در همه حوزه ها اعم از فرهنگی، اقتصادی و سیاسی دانست.
محمدی افزود: با سرمایه گذاری در امر تحقیق، پژوهش و فناوری و هماهنگ کردن آن با نیازهای کشور می توان زمینه های رشد و شکوفایی سریع جامعه را فراهم کرد و ضمن کمک به حل مسائل، از هدر درفتن منابع جامعه نیز جلوگیری کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha