۲۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۳۱
کد خبر: 84968742
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چمران: تهیه واگن استیجاری هنوز به نتیجه نرسیده است

تهران - ایرنا - رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تامین واگن استیجاری با برخی کشورها مانند روسیه مطرح شده است، گفت: تهیه واگن استیجاری هنوز به نتیجه نرسیده است.

به گزارش ایرنا مهدی چمران در روز سه‌شنبه پیش از یکصد و چهاردهمین جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در جلسه هم اندیشی امروز، در خصوص مسائل حمل و نقل عمومی بحث و بررسی شد.

وی گفت: شهردار اقدامات را توضیح داد و مقرر شد یکشنبه هفته آینده نیز جلسه مفصل‌تری برگزار شود تا به سوالات پاسخ داده شود.

چمران ادامه داد: جزئیات نحوه خرید واگن‌ها از خارج و چرایی عملیاتی نشدن آن، شرکت‌های سازنده واگن‌های داخلی، تعداد اتوبوس‌های نو، اتوبوس های بازسازی شده و تحویل داده شده بررسی می شود.

وی افزود: ساخت واگن در کشور یک یا یک سال و نیم زمان می برد و دولت باید سهم خود را پرداخت کند تا بتوانیم یک سال و نیم آینده واگن‌های تکمیلی در واگن‌سازی ایران را وارد خطوط کنیم.

وی درباره تغییرات مدیریتی در شهرداری تهران نیز خاطرنشان کرد: از جابجایی های سریع مدیران راضی نیستیم و قطعا اگر شهردار ناچار نشود جابجایی انجام نمی‌دهد.

پرویز سروری نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در یکصد و سیزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: برای تقویت بخش ریلی شهر تهران، برای ورود واگن‌های استیجاری در حال رایزنی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه شهر تهران با کمبود واگن مواجه است و استفاده از واگن استیجاری اقدام کمکی است، گفت: در حال انعقاد قرارداد با شرکت های خارجی هستیم و ثمربخشی این اقدامات زمان بر است.

تحریم‌های دشمنان بی اثر است

رییس شورای شهر تهران همچنین در آغاز جلسه امروز با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع حرم و امنیت کشور، کسب مقام نایب قهرمانی آزادکاران و قهرمانی فرنگی کاران تیم ملی کشتی جمهوری اسلامی ایران در رقابت های جهانی را تبریک گفت.

چمران افزود: برغم تمام برنامه ریزی های سازمان یافته ضدایرانی و اعمال جنگ روانی شدید در محل برگزاری مسابقات، ورزشکاران ایرانی توانستند پشت قدرتمندان کشتی کشورهای غربی را به خاک بمالند و عنوان قهرمانی را کسب کنند. 

وی اظهار داشت:  فضایی که در سالن علیه کشتی گیران ما رخ داد، بمباران حرف های نامربوط از سوی جریانات معاند شکل گرفت، اما با شکست کشتی گیران خارجی که ۱۰ سال عنوان دار مقام بودند جوانان ما توانستند به یک موفقیت بزرگ دست یابند و این اتفاق برای مردم و کشور جای بسی خرسندی است. 
 
چمران در واکنش به تحرکات اخیر اتحادیه اروپا و برخی کشورهای کوچک دنباله رو و مستعمره اروپایی در تحریم ایران گفت: تحریم هایی که به خیال آنها سلاحی شده در دستشان کارساز و اثرگذار نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha