۳۰ هزار کودک ۳ تا ۶ ساله زنجانی مورد غربالگری تنبلی چشم قرار گرفتند

زنجان -ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: از اردیبهشت امسال تاکنون ۳۰ هزار کودک ۳ تا ۶ ساله در این استان تحت پوشش غربالگری تنبلی چشم قرار گرفته‌اند و جامعه هدف طرح همه کودکان واقع در این گروه سنی است.

سلمان حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیشگیری از معلولیت از برنامه های شاخص بهزیستی است که بصورت سالانه و با هدف گذاری صحیح انجام می‌شود.
وی شمار پایگاه های غربالگری تنبلی چشم در این استان را ۳۶ پایگاه اعلام کرد و اظهار داشت: از این تعداد ۱۱ پایگاه با دستگاه و چارت E ( چهار دستگاه در شهرستان زنجان، ۲ دستگاه در شهرستان خدابنده و بقیه شهرستانها هر کدام یک دستگاه) و ۲۵ پایگاه با چارت E غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال را انجام می‌دهند.
این مسوول همچنین با توصیه به خانواده ها برای غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال، ادامه داد: بهترین زمان برای تشخیص و درمان تنبلی چشم، سنین زیر پنج سالگی است.
به گفته وی، در صورتی که مشکل دید کودک قبل از پنج سالگی تشخیص داده شود، حتی اگر چشم کودک دچار تنبلی شده باشد، با درمان به موقع، بینایی کامل را به دست خواهد آورد.
حسینی افزود: بنابراین والدین با در دست داشتن شناسنامه و رعایت پروتکل های بهداشتی می توانند برای سنجش بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال به مراکز مثبت زندگی و پایگاه های غربالگری مراجعه کنند.
مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به تعرفه ارایه خدمات غربالگری بینایی نیز گفت: بهزیستی از خانواده های نیازمند دارای شرایط خاص در زمینه درمان تنبلی چشم و مشکلات بینایی با پرداخت کمک هزینه عینک و جراحی چشم حمایت می کند.
وی خاطرنشان کرد: هزینه غربالگری کودکان در بخش خصوصی با دستگاه ۵۶ هزارو ۷۴۰ تومان و با چارت اسنلن ۱۷ هزارو ۴۳۰ تومان و در بخش دولتی با دستگاه ۹ هزارو ۵۲۰ تومان و با چارت اسنلن چهار هزارو ۴۷۰ هزار تومان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha