۲۱ بهمن ۱۴۰۱، ۸:۱۱
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85025636
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۷۹ کودک در زنجان تحت پوشش بهزیستی قرار گرفتند

۲۱ بهمن ۱۴۰۱، ۸:۱۱
کد خبر: 85025636
۲۷۹ کودک در زنجان تحت پوشش بهزیستی قرار گرفتند

زنجان - ایرنا - معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان گفت: ۲۷۹ کودک و نوجوان تحت پوشش خدمات دفتر مراقبت از خانواده بهزیستی استان قرار گرفته‌اند.

مریم کرمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۱۲۳ فرزند دختر و ۱۵۶ فرزند پسر دارای پرونده و از امداد ماهیانه برخوردار هستند.

وی گفت: حمایت از کودکان از اهداف مهم بهزیستی است و نگهداری از کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست بخشی از وظایف مهم بهزیستی محسوب می شود.

کرمی در خصوص برنامه مراقبت از خانواده، اضافه کرد: این برنامه، مجموعه اقداماتی همه جانبه و مدون است که با هدف توانمندسازی فردی، اجتماعی و رفع نیازهای کودکان از بدو پذیرش آنان با رعایت ضوابط کار تیمی انجام می شود.

به گفته این مسوول، این برنامه مبتنی بر مجموعه فعالیت های تربیتی و پرورشی مرتبط با هر کودک است و بهزیستی به ۲ روش مراقبت و پرورش نزد خانواده زیستی (پدر، مادر، جد پدری و وصی) یا خانواده جایگزین از کودکان حمایت می کند.

این مسوول در مورد نحوه پذیرش کودکان بدسرپرست و بی سرپرست در خانه های بهزیستی نیز گفت: هم اکنون کودکان در یک مرکز دولتی تحت عنوان خانه نوزادان، نونهالان و نوباوگان (شیرخوارگاه) از کودکان صفر تا ۶ سال و چهار مرکز غیر دولتی (خانه کودک و نوجوان) در ۲ رده سنی هفت تا ۱۲ سال و ۱۳ تا ۱۸ سال نگهداری می شوند.

کرمی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۴۴ فرزند در خانه های کودکان و نوجوانان پذیرش شده و ۴۳ فرزند نیز به خانواده زیستی و خانواده جایگزین (فرزند خوانده) انتقال یافته اند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان به حمایت ۸۸۳ زن و کودک در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در ۹ ماهه سال جاری این تعداد از زنان و کودکان در معرض آسیب و یا آسیب دیده اجتماعی به اورژانس اجتماعی ارجاع داده شده و جهت دریافت خدمات تخصصی(مددکاری، روانشناسی، حقوقی، روانپزشکی و آموزشی) در این مرکز پذیرش شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha