۲۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۳۰
کد خبر: 84969030
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یخبندان و اعتصاب، سیستم حمل‌ونقل انگلیس را مختل کرد

لندن - ایرنا - اعتصاب مجدد کارکنان شبکه ریلی انگلیس در کنار بارش سنگین برف و سرمای شدید، سیستم حمل و نقل جزیره را مختل و هزاران مسافر را سرگردان کرده است.

به گزارش ایرنا، بیش از ۴۰ هزار نفر از کارکنان راه آهن انگلیس در تازه‌ترین موج اعتراض به شرایط کاری و دستمزدهای خود دست از کار کشیده اند. حرکت قطار در برخی خطوط ریلی بصورت محدود جریان دارد اما در بیشتر مناطق به ویژه در اسکاتلند و ولز متوقف شده است.

این درحالیست که بارش برف و یخبندان تردد با خودروی شخصی را نیز با مشکل مواجه کرده و باعث ترافیک‌های سنگین در شهرها شده است. هم زمان ده‌ها پرواز نیز به دلیل بارش سنگین با تاخیر فراوان صورت گرفته و یا لغو شده‌اند.

دیشب تمام پروازهای فرودگاه استنستد به دلیل سرمای هوا و لغزنده شدن باند فرودگاه لغو شد. این وضعیت، بسیاری از مسافران را سرگردان و ناگزیر کرد تا شب را کف سالن فرودگاه سپری کنند.

این درحالیست که دمای هوا در اسکاتلند دیشب به منفی ۱۵ درجه رسید و پیش‌بینی می‌شود که در روزهای آینده به منفی ۱۶ درجه نیز برسد.

با این شرایط، اعتصاب گسترده کارکنان شبکه ریلی، سیستم حمل‌ونقل ششمین اقتصاد بزرگ دنیا را که روزانه صدها هزار مسافر را جابه‌جا می‌کند، مختل کرده است. میک لینچ رئیس سندیکای کارکنان شبکه ریلی انگلیس موسوم به «آرام‌تی» پیشنهاد دولت برای افزایش پنج درصدی حقوق کارکنان در سال جاری و ۴ درصد برای سال آینده را رد کرده و آن را غیراستاندارد خوانده است. او می‌گوید که معترضان تا هر زمان که لازم باشد به اعتصابات خود ادامه می‌دهند.

این درحالیست که دولت محافظه‌کار ریشی سوناک حاضر به ارائه پیشنهاد بهتری نیست. «مارک هارپر» وزیر حمل و نقل انگلیس گفت که پیشنهاد ارائه شده به کارکنان راه‌آهن «همراستا با نوعی افزایش دستمزد است که در بخش خصوصی صورت می‌گیرد». وی افزود مردم این کشور در نتیجه اعتصاب کارکنان راه آهن، امسال با "کریسمس مجازی" دیگری مانند دوران همه‌گیری کرونا روبرو هستند.

تحقیقات مرکز آمارهای ملی انگلیس نشان می‌دهد که دستمزد واقعی مشاغل در سه ماه منتهی به اکتبر گذشته ۲.۷ درصد به واسطه افزایش تورم کاهش یافته است. این درحالیست که جهش بی‌سابقه شاخص تورم و افزایش افسارگسیخته هزینه‌های زندگی، جزیره را در بدترین شرایط اقتصادی نیم قرن گذشته قرار داده است.

شاخص نرخ تورم در انگلیس براساس تازه‌ترین گزارش اداره آمار ملی این کشور از محدوده ۲ به ۱۱.۱ درصد رسیده و کشور به گفته رئیس بانک مرکزی وارد یک دوره طولانی رکود اقتصادی شده است.

علاوه برکارکنان شبکه ریلی، سایر مشاغل عمومی نیز قصد دارند تا در روزهای آینده دست از کاربکشند. دولت در مواجهه با این وضع دست به دامن ارتش شده و درصدد وضع قوانینی است که امکان برگزاری اعتصاب را دشوارکند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha