۲۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۵:۲۷
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 84969212
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمریکا: در تحریم حامیان برنامه هسته ای کره شمالی تردید نخواهیم کرد

تهران-ایرنا- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت، کشورش در اعمال تحریم علیه هر فردی که از برنامه غیرقانونی توسعه سلاح های هسته ای کره شمالی حمایت می‌کند، تردید نخواهد کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، خبرگزاری یونهاپ نوشت: ند پرایس همچنین گفت آمریکا همواره به دنبال افرادی است که ممکن است در برنامه غیرقانونی سلاح های کشتار جمعی (WMD) کره شمالی مقصر باشند.

این مقام آمریکایی روز دوشنبه در پاسخ به پرسشی درباره این که چرا آمریکا افراد روسی و چینی بیشتری را که از برنامه توسعه سلاح های کره شمالی حمایت می کنند تحریم نمی کند، این اظهارات را مطرح کرد و افزود: اگر افرادی باشند که مشمول تحریم باشند، در تحریم آنها تردید نمی کنیم.

واشنگتن تعدادی از اتباع و شرکت های چینی و همچنین افرادی از روسیه را به بهانه نقض تحریم های آمریکا و سازمان ملل و با هدف محدود کردن برنامه های توسعه غیرقانونی تسلیحات کره شمالی هدف تحریم ها قرار داده است.

با این حال، مقامات آمریکایی گفته اند پیونگ یانگ به پیشرفت قابلیت های موشکی هسته ای و بالستیک خود ادامه می دهد و تنها در سال جاری با پرتاب ۶۳ فروند موشک بالستیک رکود زده است. رکورد قبلی سالانه موشک های بالستیک پرتاب شده در کره شمالی ۲۵ موشک بوده است.

پرایس گفت: ما به صراحت اعلام کرده‌ایم که کره شمالی را به دلیل تهدید این کشور برای ثبات و امنیت منطقه شمال شرق آسیا و احتمالاً فراتر از آن، پاسخگو می‌دانیم.

آمریکا به دنبال تحمیل تحریم های جدید سازمان ملل علیه کره شمالی به دلیل ادامه اقدامات تحریک آمیز موشکی این کشور بوده است، اما همه ۱۰ نشست شورای امنیت سازمان ملل که در سال جاری در مورد کره شمالی برگزار شد، به دلیل مخالفت چین و روسیه دو عضو دائمیِ دارای حق وتو در این شورا، بدون هیچ نتیجه ملموسی به پایان رسیده است.

به گزارش ایرنا، پرایس پیش از این اعلام کرده بود که واشنگتن و متحدانش آماده مقابله با هفتمین آزمایش احتمال هسته‌ای کره شمالی هستند.

وی افزود: چند هفته است که نشانه‌هایی از آمادگی کره شمالی برای هفتمین آزمایش احتمالی هسته‌ای مشاهده می‌شود.

مقامات ارشد هسته ای ایالات متحده، ژاپن و کره جنوبی امروز (سه شنبه) یک نشست سه جانبه با هدف بررسی جدیدترین تحولات موشکی کره شمالی در جاکارتا، پایتخت اندونزی، برگزار می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha