دیدار نمایندگان ویژه آمریکا، کره‌جنوبی و ژاپن درباره آزمایش اتمی احتمالی کره‌شمالی

تهران- ایرنا- فرستادگان ارشد کره‌جنوبی، آمریکا و ژاپن نشستی سه‌جانبه در جاکارتای اندونزی برگزار کردند تا در خصوص آزمایش اتمی احتمالی کره‌شمالی در ادامه اقدامات تنش‌آمیز اخیر این کشور با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از یونهاپ، کره‌شمالی در ماه‌های اخیر بیش از ۶۰ موشک بالستیک را آزمایش کرده است و این احتمال می‌رود که دست به یک آزمایش دیگر اتمی بزند.

دیدار قبلی فرستادگان ویژه سه کشور در ماه سپتامبر و در توکیو برگزار شده بود.

کیم گان به جز دیدار با سانگ کیم سفیر آمریکا در اندونزی و فرستاده ویژه این کشور در امور کره‌شمالی، قرار است دیداری دو جانبه نیز با تاکیهیرو فاناکوشی نماینده ژاپن در این خصوص داشته باشد.

کیم گان در جمع خبرنگاران در خصوص نشست سه جانبه این کشور گفت: در طول بیش از ۳۰ سال گذشته، جامعه بین‌المللی درباره هدف خلع سلاح کره‌شمالی موضع محکمی داشته است. سناریوی واحدی که براساس آن ما این هدف را بازنگری کنیم، وجود ندارد. حتی یک میلیون سال بعد.

وی با بیان اینکه چین از ظرفیت نفوذ بر کره‌شمالی برخوردار است، اظهار داشت: تشویق چین برای بهترین تلاش‌های خود در این رابطه، یکی دیگر از ممحورهای مهم این نشست بود.

مقامات آمریکایی تاکید دارند که رفتار کره‌شمالی در سال جاری بار دیگر ثابت کرده است که این کشور یکی از چالش‌های مهم امنیتی در این منطقه و فراتر از آن است.

نماینده ژآپن نیز درباره این نشست اظهار داشت: در صورتی که کره‌شمالی اقدام به هفتمین آزمایش اتمی خود کند، پاسخ ما محکم خواهد بود.

همزمان اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه هشت نفر از شهروندان کره‌شمالی و چهار نهاد این کشور که در توسعه برنامه اتمی و موشکی آن دخیل هستند، اعلام کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha