لیگ حرفه‌ای شمشیربازی از بهمن آغاز می‌شود

تهران- ایرنا- سرپرست فدراسیون شمشیربازی گفت: تمهیدات لازم برای لیگ حرفه‌ای این رشته در نظر گرفته شده و با ۸ تیم کار خود را آغاز می‌کنیم.

علیرضا پورسلمان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به شروع لیگ حرفه‌ای شمشیربازی از بهمن‌ماه اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های ما رشد و توسعه بیشتر شمشیربازی است و بر همین اساس با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در صدد هستیم لیگ حرفه‌ای شمشیربازی را برگزار کنیم که دور رفت آن در سال جاری استارت می‌خورد.

وی ادامه داد: در چند روز گذشته کمیته برنامه‌ریزی فدراسیون، احکام خود را دریافت کرده و روند کار آغاز شده است. هفته اول لیگ را طبق برنامه در هفته سوم بهمن‌ماه سال جاری برگزار خواهیم کرد و به دنبال آن هستیم تا با عبور از لیگ آماتوری، ورزشکاران خود را در لیگ حرفه‌ای آماده حضور در رویدادهای مختلف کنیم.

سرپرست فدراسیون شمشیربازی یادآور شد: با بررسی‌هایی که انجام شد تعداد ۸ تیم برای حضور در لیگ حرفه‌ای شمشیربازی نهایی شده که تا هفته آینده اسامی آنها اعلام می‌شود. با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته در سه ماهه اول سال ۱۴۰۲ دور برگشت را هم برگزار خواهیم کرد و امیدواریم با این روند،‌ شاهد توسعه بیشتر این ورزش در کشور باشیم.

پورسلمان در واکنش به این سئوال که آیا مسابقات بازهم به صورت متمرکز در تهران برگزار خواهد شد، تاکید کرد: خوشبختانه شرایط کرونایی بهبود پیدا کرده و نیازی به برگزاری متمرکز این بازی‌ها نیست. ما تیم‌هایی داریم که توانایی میزبانی شایسته از این مسابقات را دارند که بر اساس اعلام آمادگی آن‌ها، اقدام خواهیم کرد.

وی همچنین در پاسخ به این سئوال که ظرفیت شمشیربازی کشورمان ۸ تیم لیگ حرفه‌ای است، گفت: تعداد تیم‌هایی که درخواست حضور دارند، به مراتب بیشتر است اما در گام نخست از هیئت‌های استانی خواستیم این فرصت را به باشگاه‌ها بدهند تا در ابتدای لیگ حرفه‌ای کار با آنها آغاز شود و هدف نهایی ما این است که لیگی پویا و شاداب داشته باشیم چرا که ثمره آن به سود شمشیربازی و قهرمانان و ورزشکاران این رشته خواهد بود.

سرپرست فدراسیون شمشیربازی تاکید کرد: خوشبختانه این ظرفیت و توانایی در قهرمانان ما وجود دارد که در هر سه اسلحه سابر، فلوره و اپه در دو بخش زنان و مردان لیگ حرفه‌ای را برگزار کنیم که هدف ما هم بر همین اساس است. نگاه ما به رشته‌های مختلف یکسان است و باید از ظرفیت‌های موجود به خوبی بهره ببریم که این مهم در دستور کار ما خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha