۲۳ آذر ۱۴۰۱، ۱۴:۲۶
کد خبر: 84969324
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پاکدامن: لیگ حرفه‌ای، شمشیربازی را متحول می‌کند

تهران- ایرنا- ملی‌پوش شمشیربازی کشورمان گفت: پس از سال‌ها انتظار شاهد یک اتفاق خوب در ورزش شمشیربازی هستیم و آن برگزاری لیگ حرفه‌ای این رشته است که بی‌شک رشد و توسعه بیشتر شمشیربازی را به همراه خواهد داشت.

علی پاکدامن در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، خاطر نشان کرد: با آمدن علیرضا پورسلمان به عنوان سرپرست فدراسیون شمشیربازی شاهد اتفاقات خوبی بودیم و در همین مدت کوتاه دیدیم در خصوص اعزام‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اقدامات مناسبی صورت گرفت که جا دارد به عنوان یک ورزشکار از او تشکر کنم.

وی ادامه داد:‌ یکی از این اتفاقات خوب که موجب رشد و توسعه بیشتر شمشیربازی می‌شود به برگزاری لیگ حرفه‌ای باز می‌گردد،‌ اگر رشته‌ای موفق عمل کرده و قهرمانان به نامی دارد به دلیل برگزاری لیگ‌های موفق و پویا است و امیدوارم با آغاز لیگ حرفه‌ای در ایران هم شاهد این روند رو به رشد در شمشیربازی باشیم.

این ملی پوش کشورمان یادآور شد: لیگی که ما تا امروز داشتیم کوتاه مدت و در پروسه زمانی کمی برگزار می‌شد اما در لیگ حرفه‌ای شمشیربازان در چندماه درگیر رقابت و مسابقه هستند و هر چه این لیگ بهتر و با کیفیت‌تر بیشتر باشد قهرمانان آماده‌تری را هم پرورش می‌دهد که برای افتخار و مدال‌آوری می‌توان روی آنها حساب کرد.

او ادامه داد: در شمشیربازی با توجه به شرایط نیاز است ورزشکاران به اصطلاح تن به تن شده و مبارزه کنند و هیچ تمرینی نمی‌تواند جای مسابقه را بگیرد. وقتی شما مبارزه می‌کنید در هر لحظه باید سرعت و دقت بالایی در تصمیم‌گیری داشته باشید و لیگ حرفه‌ای این امکان و فرصت را به شما می‌دهد که بتوانید در کوران مسابقات همواره خود را آماده نگه دارید و این مساله‌ای است که شمشیربازی ایران را متحول خواهد کرد.

پاکدامن: لیگ حرفه‌ای، شمشیربازی را متحول می‌کند

پاکدامن با اشاره به نتایجی که در رقابت‌های گرندپری فرانسه به دست آمد افزود: چیزی برای گفتن وجود ندارد و یک عذرخواهی به کادر فنی و همه علاقه‌مندان شمشیربازی بدهکارم اما تمام تلاشم را خواهم کرد تا در رقابت‌های پیش رو و در مسابقات گرندپری تونس این نتیجه را جبران کنم. آنچه در فرانسه گذشت برای خود من غیرقابل باور بود و امیدوارم هر چه زودتر این ایام بگذرد.

این ملی‌پوش شمشیربازی کشورمان تاکید کرد: برای ما که ورزش را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنیم، باخت فقط در حد یک نتیجه نیست بلکه ما عمر خودمان را هم هدر داده و به نوعی آن را هم می‌بازیم. در ورزش حرفه‌ای همیشه درگیر تمرین و مسابقه هستید و خیلی سخت است کاری دیگر را انجام دهید و برای همین هیچ ورزشکار حرفه‌ای دوست ندارد نتیجه را واگذار کرده و با باخت زمین ورزش را ترک کند.

وی در واکنش به انتقاداتی که از پاداش ملی‌پوشان فوتبال مطرح شده، گفت: اینکه فوتبال با سایر رشته‌ها تفاوت دارد امری مشهود است و شاید علت آن هم به استقبال عمومی مردم و جامعه باز گردد اما به نظرم بهتر است برای قهرمانانی که در طول سال برای کشور در میادین جهانی کسب افتخار می‌کنند هم چنین پاداش‌هایی را در نظر بگیرند. باید برای قهرمانانی که در میادین جهانی روی سکو رفته یا سهمیه المپیک کسب می‌کنند هم چنین شرایطی لحاظ شود و با توجه به تعداد و موفقیتی که به دست می‌آید توقع دور از انتظاری نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha