حمایت شهرداری گرگان از ورزش بیش از بضاعتش است

گرگان - ایرنا - شهردار گرگان گفت: هم اکنون حمایت شهرداری از ورزش بیش از بضاعتش انجام می‌گیرد به‌طوری‌که با ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شده شورای اسلامی شهر در بودجه سال جاری این حمایت‌های انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا سیدمحمدرضا سیدالنگی روز سه‌شنبه در نشست خبری در پارک جنگلی النگدره گرگان با اشاره به اینکه ۱۶۰ کودک کار در این شهر اتباع بیگانه هستند، اظهارداشت: از حدود ۲۱۰ کودک کار شناسایی شده در این شهر، ۱۶۰ نفر از اتباع بیگانه هستند، البته در شهر گنبدکاووس هم حدود ۲۰۰ کودک کار شناسایی شدند.

وی بیان کرد: شهرداری براساس مصوبه شورای عالی وزارت کشور کمترین مسوولیت را دارد، اما در اذهان عمومی بیشترین مسوولیت بر عهده شهرداری است.

وی خاطرنشان کرد: ما در کنار ۲۴ دستگاه دیگر کار جمع‌آوری و ساماندهی این کودکان را بر عهده داریم.

شهردار گرگان گفت: طرح جمع‌آوری این کودکان با همکاری دادستانی فردا غروب در گرگان به صورت گسترده انجام خواهد شد.

پروژه فاضلاب خیابان ولیعصر گرگان طی روزهای آینده به پایان می‌رسد

وی در خصوص معضل ترافیک شهر گرگان گفت: ترافیک مرکز استان سال‌ها است که دغدغه اصلی شهروندان گرگانی است برای همین با همکاری اعضای شورای اسلامی شهر بازنگری مطالعات طرح جامع گرگان در دستور کار قرار گرفته است، به زودی مصوبات و برنامه‌های پیشنهادی این جلسات به شورای ترافیک شهرستان که به ریاست فرماندار برگزار می‌شود، ارائه خواهد شد.

سیدالنگی افزود: اتمام پروژه فاضلاب شهر گرگان در خیابان ولیعصر (عج) که باید از ۱۰ سال پیش از سوی شرکت آب و فاضلاب انجام می‌شد بعد از یک وقفه چندین ساله، عملیات اجرایی آن از سه ماه قبل مجدد آغاز شد اگرچه اغتشاشات اخیر باعث شد عملیات این پروژه موقتا تعطیل شود ولی هم اکنون باجدیت فعالیت این پروژه دنبال می‌شود و در روزهای آینده به اتمام خواهد رسید.

وی در خصوص آخرین وضعیت پروژه شهربازی مدرن گرگان گفت: این پروژه در وسعتی ۱۸ هکتار به عنوان بزرگترین شهربازی شمال کشور در دست اقدام است و تلاش داریم با مشارکت بخش خصوصی آن را به سرانجام برسانیم هم اکنون چند سرمایه‌گذار برای مشارکت در این پروژه اعلام آمادگی کرده‌اند که در حال بررسی آن هستیم.

تلاش داریم فاز اول پروژه «سورتمه» شهربازی مدرن گرگان را در خرداد ماه سال آینده به بهره‌برداری برسانیم

وی اضافه کرد: بنا داریم فاز اول پروژه را که «سورتمه» است، در خرداد ماه سال آینده به بهره‌برداری برسانیم که همزمان با آن سالن شهربازی مسقف به متراژ ۶ هزار مترمربع به‌ عنوان بزرگترین سوله شهربازی مسقف کشور، به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد: این پروژه ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با توجه به فراهم کردن زیرساخت‌های مجموعه مسقف فاز دوم از سوی قرارگاه خاتم‌الانبیاء، این فاز تا قبل از پایان سال آینده افتتاح خواهد شد.

وی تصریح کرد: برای واگذاری پارک‌های جنگلی «ناهارخوران» و «النگدره» گرگان و به منظور ارائه خدمات بهتر به شهروندان، پیش‌نویس قرارداد با اداره کل منابع طبیعی استان امضا شده که پس از تصویب در اوایل هفته جاری در صحن علنی مجلس شورای اسلامی شهر گرگان، منتظر تصویب نهایی آن در کمیته تطبیق فرمانداری هستیم.

شهردار گرگان گفت: این ۲ پارک دارای کتابچه طرح جامع هستند که موضوعات تفریحی، گردشگری و تفرجی در آن دیده شده و ما ملزم به اجرای آن موضوعات هستیم.

سیدالنگی در خصوص حمایت از تیم بسکتبال شهرداری گرگان اظهارداشت: حمایت شهرداری و شورای اسلامی شهر از ورزش به عنوان یک پدیده اجتماعی برای ایجاد نشاط اجتماعی با جدیت دنبال می‌شود برای همین رویکرد جدیدمان در این بخش براساس آیین‌نامه‌ها و مصوبات شورای اسلامی شهر حمایت از هیات‌های ورزشی، تیم‌های ورزشی گرگان، مدال‌آوران و نام‌آوران، داوران و مربیان ملی به بالا خواهد بود.

حمایت شهرداری گرگان از ورزش بیش از بضاعتش است

وی بیان کرد: هم اکنون حمایت شهرداری از ورزش بیش از بضاعتش انجام می‌گیرد به‌طوری‌که با ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شده شورای اسلامی شهر در بودجه سال جاری این حمایت‌های انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در آخرین جلسه شورای اسلامی شهر گرگان، کمک ۲۰ میلیارد ریالی به تیم «والیبال پاس» گرگان و ۲ میلیارد ریالی به «هیات کشتی» مصوب شد که البته این کمک‌ها و مساعدت‌ها براساس شاخص‌ها و امتیازات مشخص شده است که بر مبنای آن پرداخت خواهد شد.

شهردار گرگان گفت: بودجه تیم بسکتبال شهرداری گرگان براساس مصوبه بودجه سال جاری در محله اول ۱۰۰ میلیارد ریال بود که ۳۵۰ میلیارد ریال با توجه به قهرمانی این تیم در مسابقات فصل گذشته و ادامه آن روند در لیگ امسال، اضافه شد.

سیدالنگی افزود: از ۴۵۰ میلیارد ریال، ۱۰۰ میلیارد ریال برای معوقات فصل گذشته و ۲۵ میلیارد ریال برای تیم بانوان بوده است.

وی اضافه کرد: با توجه به حضور این تیم در رقابت‌های بسکتبال قهرمانی غرب آسیا، احتمال تصویب متمم بودجه برای این تیم دور از دسترس نیست.

وی در خصوص پل‌های عابر پیاده میدان شهرداری گرگان گفت: جمع‌آوری این پل‌ها خواسته مردمی بوده و اقداماتی هم انحام شد، اما با پیمانکار اول به مشکل حقوقی برخورد کردیم و پیمانکار جدید انتخاب و معرفی شد که وی با توجه به بررسی هشت پل‌هوایی گرگان، برای تامین قطعات، اعتبار انجام آن را ۶۰ میلیارد اعلام کرد که با تخصیص آن این پل‌ها در یک ماه آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

شهردار گرگان گفت: شعار ما از ابتدا، «شفافیت»، «شهر هوشمند»، «گرگان شهر دوستدار کودک» و نیز «گرگان مقصد گردشگری» بوده و در این مسیر گام‌هایی برای تعیین تکلیف برج میدان بسیج و اینکه گرگان به مقصد گردشگری تبدیل شود برداشته شده است.

شهرداری گرگان حقوق معوقه برای هیچ یک از پرسنل خود ندارد

شهردار گرگان با اشاره به اینکه این نهاد، حقوق معوقه برای هیچ یک از پرسنل خود ندارد، گفت: یک شهرداری در همین استان، سه ماه معوقه نیروهای شرکتی و یک ماه معوقه پرسنل رسمی و سازمانی و شهرداری یکی از شهرهای استان همجوار، چندین ماه پرداختی نداشتند.

سیدالنگی در خصوص تله‌کابین مرکز استان، ادامه داد: در کشور ۳۲۵ پارک جنگلی دارد که این پارک‌ها ارزیابی زیست محیطی شده و پارک «ناهارخوران» گرگان هم این مرحله را طی کرده و تله‌کابین هم نیاز به ارزیابی زیست محیطی ندارد، اما با توجه به اهمیت محیط زیست خودمان استقبال کردیم تا با کمتری مشکل زیست محیطی در آینده به نتیجه برسد.

وی در زمینه بروز تخلفات در ساخت و سازهای مختلف در سطح شهر، بیان کرد: به محض اطلاع از تخلف ساخت و ساز غیرقانونی به استناد قانون از روند کار و ادامه فعالیت جلوگیری می‌کنیم.

وی افزود: در گرگان ۱۰۹ محله شناسایی شده که ۲۱ محله به عنوان محله‌ ‌کم‌برخوردار انتخاب شدند که برای حل این موضوع و توریع عادلانه اجتماعی، قرارگاه جهادی در نظر گرفتیم و محله «انجیرآب» گرگان به عنوان منطقه و محله نمونه در نظر گرفته شد که خدمات دستگاه‌های اجرایی در آن مکان ارائه خواهد شد.

در این نشست خبری که به مناسبت «پاییز هزار رنگ گرگان» در پارک جنگلی «النگدره» برگزار شد، معاونان و مدیران ستادی شهرداری، شهرداران مناطق مختلف، سرپرستان سازمان‌های تابعه شهرداری، اعضای شورای اسلامی شهر گرگان حضور داشتند.

همچنین مسابقات دارت و پنالتی آزاد بین خبرنگاران برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha