۲۳ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۱۲
کد خبرنگار: 1794
کد خبر: 84969984
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش مصرف گاز در زنجان موجب اعمال محدودیت برای صنایع شد

زنجان - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: مصرف گاز زنجانی‌ها نسبت به مدت مشابه قبل ۱۰ درصد افزایش یافته و منجر به اعمال محدودیت در مصرف صنایع عمده شده است.

رحیم سلیمانی نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استمرار گردش چرخ صنعت در گرو مدیریت مصرف گاز توسط مشترکین خانگی و مدیریت مصرف بهینه است.

این مسوول افزود: با توجّه به اتصال شبکه سراسری گاز در کشور در صورت توجه نکردن مصرف کنندگان خانگی بر صرفه جویی هرچه بیشتر در مصرف گاز، امکان کمبود گاز در برخی نقاط کشور و روی آوردن صنایع به سوخت دوم وجود دارد.

وی با بیان اینکه در سایه صرفه جویی همه مردم می توانند از گاز طبیعی بهره مند شده و صنایع نیز به تولید بپردازند، افزود: بر این اساس توصیه می شود مشترکان دمای منازل خود را بین ۱۵ تا ۲۱ درجه تنظیم کنند تا در مصرف گاز صرفه جویی شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان افزود: رعایت الگوی مصرف گاز در بخش خانگی، کاهش هزینه های خانوار را در پی دارد و ناترازی گاز در بخش تولید و مصرف را کاهش می دهد.

این مسوول اضافه کرد: مدیریت مصرف، یک الزام ملّی برای همگان است چون قطع شدن گاز دردسرهایی به همراه دارد ولی می توان با کم کردن چند درجه از بخاری گازی منزل یا موتورخانه ساختمان و پوشیدن یک لباس گرم، موجب آرامش اعضای خانواده خود و دیگران و گردش چرخ صنایع شد.

استان زنجان حدود یک هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی دارد.

افزایش سرما و برودت هوا در استان زنجان موجب شده که مصرف گاز در روزهای گذشته با افزایش ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه قبل به ۱۱ میلیون و ۲۰۰ متر مکعب برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha