نخستین دوره آموزشهای رایگان داستان‌نویسی در حاشیه مشهد برگزار شد

مشهد-ایرنا- مدیر موسسه فرهنگی بانوان ناشر و اهل قلم خراسان رضوی گفت: نخستین دوره آموزشهای رایگان داستان‌نویسی برای ساکنان حاشیه کلانشهر مشهد در حال برگزاری است.

فریده سلطانی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: برپایی این دوره آموزشی از مهرماه امسال با هدف شناخت استعدادهای جوان در حوزه داستان نویسی طی رایزنی با شهرداری و اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ویژه مناطق حاشیه شهر مشهد آغاز شده و اکنون مرحله تکمیلی آن در حال برگزاری است.

وی بیان کرد: ۶۰ نفر از ساکنین حاشیه شهر مشهد در دوره های آموزشی داستان نویسی به صورت رایگان شرکت کرده و با شگردها و شیوه های آن زیر نظر اساتید مجرب آشنا شدند.

سلطانی خاطر نشان کرد: این دوره آموزشی شامل سه مرحله مقدماتی در قالب ۱۲ کلاس، مرحله تکمیلی در قالب هشت کلاس و مرحله پیشرفته به صورت مشروط است.

وی اظهار داشت: کلاسهای آموزشی در روستای "پاوان" حوالی منطقه گلشهر مشهد ویژه دختران و پسران بین ۱۱ تا ۱۵ ساله، در فرهنگسرای غدیر واقع در خیابان شهید شیرودی ویژه بانوان و پسران بیش از ۱۵ سال سن، در فرهنگسرای حجاب واقع در خیابان هدایت نیز ویژه دختران بیش از ۱۵ سال سن در حال برگزاری است.

نخستین دوره آموزشهای رایگان داستان‌نویسی در حاشیه مشهد برگزار شد

مدیر موسسه فرهنگی بانوان ناشر و اهل قلم خراسان رضوی گفت: به دلیل استقبال مطلوب از این دوره ها، در حال رایزنی برای برگزاری آنها در شهرک شهید رجایی و منطقه کوی طلاب مشهد نیز هستیم.

وی اعطای گواهینامه پایان دوره آموزشی داستان نویسی را منوط به شناخته شدن توانایی فرد توسط مدرس آن دانست و گفت: به موازات برگزاری این دوره های آموزشی فراخوان جشنواره داستان کوتاه "نقش آفرینی زن مسلمان ایرانی" از ابتدای مهرماه منتشر شد و در مهلت مقرر ۴۵۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

سلطانی اظهار داشت: هم اکنون آثار مزبور توسط هیات داوران در دست بررسی است و اختتامیه جشنواره نیز در بهمن ماه امسال برگزار می شود، برگزیدگان این جشنواره ضمن دریافت جوایز و هدایای نقدی، اثرشان در قالب کتاب به چاپ می‌رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha