معاون شهردار مشهد: اکران‌های شهری فرصت مناسبی برای افزایش تعامل با شهروندان است

مشهد- ایرنا- معاون فرهنگی شهردار مشهد گفت: باید حس تعلق شهروندان به شهر را افزایش داد که اکران‌های شهری نظیر تابلو و بیلبورد فرصت مناسبی برای افزایش تعامل با شهروندان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین باغگلی روز چهارشنبه در کارگروه رسانه و مطبوعات سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد افزود: در اکران شهری باید به سمت معنادارسازی تابلوهای شهری باید برویم.

وی اضافه کرد: جشنواره هنرهای شهری با سابقه ۱۴ ساله همه ساله در ایام نوروز در شهر مشهد برگزار می شود که برای جشنواره ۱۴۰۲ نیز ارائه هنرهای تعاملی هدفگذاری شده است.

معاون شهردار مشهد اعتبار پیش بینی شده برای جشنواره هنرهای شهری نوروز ۱۴۰۲ در حوزه فرهنگی را حدود ۴۰ میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: مناسبتهای زیادی در طول سال وجود دارد که هر مناسبت نیز مطالبه کنندگان خاصی برای اقدامات فرهنگی در سطح شهر دارد و این موضوع باعث شده به سمت روزمره گی برویم.

وی بیان کرد: از ظرفیت نهادهای مختلف و مردمی برای اقدامات فرهنگی در مناسبتهای مختلف شهری باید استفاده کرد، افزایش تعامل بین دستگاهی برای جلوگیری از هدررفت سرمایه ضروری است.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد ادامه داد: ایجاد نشاط و سلامت اجتماعی و یرنامه ریزی برای کاهش آسیبهای اجتماعی از وظایف این معاونت است.

باغگلی گفت: به منظور تحقق این ماموریتها، باشگاه های شهروندی- اجتماعی مخاطب محور مختلفی توسط معاونت فرهنگی شهرداری مشهد فعال شده که باشگاه "با هم" از آن جمله است، در این طرح برای تحکیم بنیان خانواده، زوج هایی که در سال اول ازدواج هستند در دوره های آموزشی و مشاوره ای حضور می یابند و امسال تا کنون به پنج هزار زوج جوان عضو این باشگاه شده اند.
باغگلی ادامه داد: همچنین برنامه های مختلفی در قالب باشگاه کودکان و نوجوانان در سنین مختلف فعال شده که باشگاه "خاتم" برای کودکان ۲ تا پنج ساله با محوریت رویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در حال فعالیت و ارائه دهنده خدمت به خانواده‌های دارای کودک ٢ تا ۵ ساله است.

وی اضافه کرد: باشگاه "جام" نیز برای خانواده‌های دارای کودک ۶ تا ٩ سال با هدف آشنایی کودکان با عناصر موجود در شهر فعال شده، باشگاه "سراج»" نیز با موضوع قرآن و معارف اهل بیت و ایجاد شور و نشاط قرآنی و ترویج مفاهیم مهدوی برای کودکان ٩ تا ١٢ سال پسر فعال است.

معاون شهردار مشهد گفت: همچنین در راستای جامعه پذیری نوجوان نیز باشگاه "مانا" با هدف توسعه مهارتهای اجتماعی برای گروه سنی ١٢ تا ١۵ سال فعال است، در باشگاه "دا»" نیز با هدف توسعه سواد رسانه ای برای گروه سنی ١۵ تا ١٨ سال و باشگاه "تمام»" با رویکرد ارائه مهارت‌های پیش از ازدواج به جوانان ١٨ تا ٢۵ سال دختر و پسر فعال است.

وی افزود: باشگاه "مدرسه ای به وسعت شهر" نیز به منظور تعامل با آموزش و پرورش و ارائه آموزشهای شهروندی فعال است و تلاش می شود با این طرح ها، آموزشهای لازم به شهروندان در گروه های سنی مختلف ارائه شود.

باغگلی خاطر نشان کرد: وطیفه شهرداری ارائه آموزش مستقیم نیست اما تلاش می شود از طریق آموزشهای غیرمستقیم و استفاده از ظرفیتهای مختلف مردمی آموزشهای شهروندی مورد نیاز ارائه شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha