دشمن در پی تبدیل ایام فاطمیه به جنگ بین شیعه و سنی است

آستارا- ایرنا- مسئول آموزش اداره‌کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی گفت: دشمن با به‌راه انداختن جریانی تلاش دارد تا ایام فاطمیه را با قرائتی خاص به جنگ بین شیعه و سنی تبدیل کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام محمد حاجی اسماعیلی عصر چهارشنبه در نشست تبیین بینش انقلاب اسلامی در مساله وحدت تشریح کرد: اعتراض‌ها و اغتشاش‌های اخیر در برخی مولفه‌ها از جمله میزان خشونت، سن افراد شرکت کننده، نوع شعارها و توهین‌ها، اسم رمز زن-زندگی-آزادی با سایر اغتشاش‌ها تفاوت داشت و به تعبیر مقام معظم رهبری با جنگی ترکیبی روبه‌رو بودیم.

وی هدف اصلی دشمن در این اغتشاش‌ها را القای ناامیدی در بین ملت از همراهی با انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی (ره) عنوان کرد و افزود: در همین راستا دشمن در خلال اغتشاش‌ها در پی ایجاد جنگ مذهبی با تحریک کردستان و سیستان و بلوچستان بود که با درایت مقام معظم رهبری ناکام ماند.

مسئول آموزش اداره‌کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به ۱۱ هزار و ۷۰۰ شهید اهل سنت بیان کرد: این شهدا در کنار شیعیان برای احیای کلمه الله و مبارزه با طاغوت در جبهه انقلاب اسلامی به رهبری امام (ره) همراه شدند اما عده‌ای برخلاف فاطمیه تاریخی، در پی ترویج فاطمیه تاریخ‌ساز و در واقع دامن زدن به اختلاف‌ها و کشاندن مسائل تاریخی به زمان حال هستند که باید در مقابل این جریان تلاش کنیم که الگوی حضرت فاطمه (س) را نشان دهیم.

وی اضافه کرد: رمز موفقیت و هنر امام خمینی (ره) این بود که توانست امت اسلامی را فارغ از گرایش‌های مذهبی متحد کند و انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند اما اینک در آستانه ایام فاطمیه بار دیگر دشمن پس از شکست در اغتشاش‌ها راهبرد دامن زدن بر تفرقه بین شیعه و سنی در کشور را دنبال می‌کند.

حجت‌الاسلام حاجی اسماعیلی اظهار کرد: نگاهی به وقایع سال‌های گذشته نیز نشان می‌دهد که در ایام فاطمیه تحرکاتی در کشور در این راستا وجود داشته و گویا برنامه‌ریزی عمدی برای دامن زدن به اختلاف‌های بین شیعیان و اهل سنت صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه اختلاف بین شیعیان و اهل سنت به ۲ قرائت متفاوت از دوران پس از رحلت پیامبر اسلام (ص) برای رهبری جامعه اسلامی بازمی‌گردد، ادامه داد: اگرچه ممکن است در مواردی نتوان به قرائت مشترکی رسید، اما هنر این است که در تلاش برای عمل به شعائر طوری رفتار نکنیم که باعث رنجش و کدورت بین برادران دینی شویم.

مسئول آموزش اداره‌کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه احتمال جنگ مذهبی بسیار پایین اما بروز چنین جنگی خانمان‌سوز است، گفت: احتمال بروز چنین مساله‌ای در زمان داعش نیز وجود داشت و در حالی که عده‌ای تلاش داشتند تا برادران اهل سنت را با داعش یکسان نشان دهند، با درایت موفق شدیم این تمایز را قائل شویم و از این اتفاق ناخوشایند جلوگیری کنیم.

وی افزود: در چنین شرایطی نجات جامعه اسلامی و زن مسلمان در برابر نگاه غرب، استفاده از فرصت تبیین ویژگی‌ها و خصوصیت‌های الگویی مانند حضرت فاطمه (س) در ایام فاطمیه است و تنها با این الگو می‌توان الگوی غربی از زن را به چالش کشید.

نشست تبیین بینش انقلاب اسلامی در مساله وحدت امت اسلامی به مناسبت ایام فاطمیه با موضوع اقدامات پیشگیرانه از آسیب‌ها در مناطق تلفیقی ویژه بانوان و کنشگران خواهر آستارا با میزبانی اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد.

شهرستان آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در منتهی الیه غرب استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha