بیش از چهار هزار خانوار گیلانی روضه خانگی برپا می‌کنند

رشت - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: بیش از چهارهزار خانوار گیلانی به مناسبت ایام فاطمیه روضه خانگی برپا می‌کنند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سعید مهدوی روز شنبه در نشست خبری به مناسبت ایام فاطمیه عنوان کرد: البته تعداد خانوارهایی که مراسم روضه خانگی برپا می‌کنند بیش از این ارقام است و امیدواریم که این مراسم‌ها هر سال باشکوه‌تر برگزار شود.

وی افزود: البته طبق آمار ارایه شده سال گذشته حدود ۲ هزار خانوار گیلانی به مناسبت ایام فاطمیه روضه خانگی برپا کردند که با این وجود در سال‌جاری حداقل رشد ۱۰۰درصدی را شاهد هستیم.

حجت الاسلام مهدوی ادامه داد: یکی از سیاستهای تبلیغات اسلامی، احیای سنت پربرکت روضه خانگی است چون با توجه به اینکه دشمنان در تهاجم فرهنگی خود برای نابودی بنیان خانواده در ایران برنامه دارند ما باید برای برگزاری اینگونه مجالس تبلیغ و تلاش بیشتری را انجام دهیم چون ذکر ائمه اطهار (ع) و روضه خانگی موجب قوام خانواده و حفظ حرمت خانه و خانواده می‌شود و می‌تواند در خانواده‌ها، نورانیت، معنویت و برکت را نهادینه کند.

وی با اشاره به مهمترین برنامه‌های سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) گفت: از دیگر برنامه‌های این ایام تشییع پیکر پاک سه شهید گمنام است که مراسم تشییع این شهدای گرانقدر روز سه‌شنبه از میدان پل عراق رشت به سمت میدان شهدای ذهاب(شهرداری) انجام می‌شود و پیکر یکی دیگر از شهدای گمنام نیز عصر دوشنبه در میدان شهدای ذهاب برگزار خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان اضافه کرد: تجمع عزاداران فاطمی (س) و برپایی مراسم‌ مختلف در شب شهادت این بانوی بزرگوار که توسط تشکلهای دینی و مردمی انجام می‌شود از دیگر برنامه‌های ایام فاطمیه در استان است.

حجت‌الاسلام مهدوی به خصایص اخلاقی حضرت فاطمه(س) نیز اشاره و بیان کرد: حضرت فاطمه(س) نمونه بارز یک انسان و بانوی مومنه، مبارز و فعال اجتماعی است و اگر بخواهیم برای زن امروزی جامعه بشری نسخه نجات‌بخش و کمال‌آفرین ارائه دهیم، بهترین الگو حضرت فاطمه(س) است.

وی خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی کاملی است که جایگاه رفیعی به لحاظ ارزش های متعالی و انسانی دارد و گذر زمان نمی‌تواند از این جایگاه و الگو و اسوه بودن بانوی ۲ عالم بکاهد چون حضرت فاطمه(س) در همه ابعاد فردی و اجتماعی بی همتاست و یکی از مهمترین وجوه شخصیتی حضرت استقامت ایشان در مقابل مستکبران زمانه و منحرفین بود.

برگزاری باشکوه مراسم اعتکاف

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان همچنین در ادامه به برگزاری مراسم اعتکاف اشاره و اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، مراسم اعتکاف برگزار نشد و یا با حداقل نفرات برپا شد اما به لطف الهی و با مجاهدتهای نظام بهداشتی و جهادگران این عرصه شاهد مدیریت ویروس کرونا هستیم.

حجت الاسلام مهدوی افزود: با این وجود در ماه رجب امسال محافل اعتکاف در گیلان با شکوه و با حضور گسترده جوانان برگزار می‌شود و پیش‌بینی ما آن است که پس از چند سال وقفه، استقبال خوبی از سوی دانش‌آموزان، دانشجویان و سایر اقشار مختلف مردم از این مراسم شاهد باشیم.

وی گفت: با توجه به اینکه فاصله زمانی زیادی با اعتکاف داریم اما از هم اینک تشکلهای دانش‌آموزی درصدد تهیه مکان مناسب برای برگزاری مراسم هستند که این خود بیانگر آن است که امسال مراسم اعتکاف با شکوه بسیار زیادی برپا می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha