۲۴ آذر ۱۴۰۱، ۱۵:۰۵
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84971044
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

حاشیه‌های دیدار مردمی با رئیس جمهور در بیرجند

بیرجند-ایرنا- حضور آیت ‌الله رئیسی صبح پنجشنبه در ورزشگاه آزادی بیرجند در دیدار مردمی با حاشیه‌های جالبی همراه بود که نشان از تلاش مردم برای انتقال دغدغه‌ها و مشکلاتشان به رئیس جمهور داشت.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله رئیسی با هدف بررسی مسائل و مشکلات و خواسته‌های مردم مناطق مختلف کشور در یک سال گذشته به همه استان‌ها سفر کرد که این سفرها مصوباتی در بخش‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی داشت.

رئیس جمهور در راستای نخستین دور سفرهای استانی نوزدهم شهریور سال گذشته به استان خراسان جنوبی آمد و روز پنجشنبه ۲۴ ( آذرماه) بار دیگر این استان را مقصد نخستین سفر دور دوم سفرهای استانی خود قرار داد تا در این سفر ضمن بازدید از تعدادی از طرح‌هایی که در نخستین دور این سفرها مصوباتی برای آنها تعیین شده بود، تصمیمات مقتضی برای سرعت‌بخشی در اجرای آنها اتخاذ کند و تعدادی طرحهای عمرانی هم با حضور مسوولان و دولتمردان دولت سیزدهم به بهره‌برداری برساند.

دومین دور سفرهای استانی رییس جمهور با هدف نظارت میدانی و رصد مصوبات دور نخست این سفرها انجام شد که سخنرانی آیت الله رئیسی در ورزشگاه آزادی بیرجند با یک سری حاشیه‌های جالبی توجه همراه بود.

تعداد زیادی از مردم شیعه و سنی استان خراسان جنوبی از ۲ ساعت قبل از آغاز سخنرانی رییس جمهور در ورزشگاه آزادی با بازشدن درب‌های ورزشگاه به‌تدریج وارد آن شده و ابتدا در زمین چمن مستقر و منتظر ورود آیت الله رییسی به ورزشگاه شدند.

با گذشت زمان و قبل از آغاز سخنرانی آیت الله رئیسی بر ازدحام جمعیت افزوده می‌شد به‌طوری که زمین چمن ورزشگاه آزادی بیرجند تکمیل و جایی برای نشستن وجود نداشت و داربست‌های جلوی سکوهای ورزشگاه برداشته شد و مردم علاوه بر زمین چمن بر روی سکوها مستقر شدند.

ازدحام جمعیت به اندازه‌ای بود که تا قبل از شروع سخنرانی آیت‌الله رئیسی جایی برای نشستن وجود نداشت و تعداد زیادی در پایین سکوهای ورزشگاه و یا در معابر عمومی منتهی به ورزشگاه آزادی به صورت ایستاده و نشسته سخنان رییس جمهوری را گوش می‌دادند.

مردم شیعه و سنی استان خراسان جنوبی علاوه بر شهرستان بیرجند با وسائل نقلیه شخصی و مینی‌بوس و ون خود را برای استماع سخنرانی رییس جمهور خود به ورزشگاه آزادی بیرجند رساندند.

تعدادی از روحانیون و طلاب و مدرسان حوزه ‌های علمیه شیعه و سنی استان خراسان جنوبی به صورت انفرادی و یا جمعی در حالی که عکس‌هایی از آیت الله رئیسی و تصاویر مشترک امام راحل، رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور را در دست داشتند، در ورزشگاه آزادی حضور یافتند.

حاشیه‌های دیدار مردمی با رئیس جمهور در بیرجند

قبل از ورود رییس جمهور به ورزشگاه آزادی بیرجند سرود سلام فرمانده توسط ۳۱۳ نفر از دانش آموزان بیرجندی قرائت شد که شرکت کنندگان در این آیین با همخوانی و تکان دادن پرچم ایران با آن همراهی کردند.

از نقاط جالب توجه شرکت مردم در آیین سخنرانی رییس جمهور، حضور تعدادی از بانوان به همراه کودکان خردسال و نوزاد در این ورزشگاه بود و آنان در حالی که کودکان خردسال خود را در بغل داشتند به سخنرانی آیت الله رییس گوش فرا دادند.

تعدادی بنر حاوی عملکرد برخی ادارات و سازمانهای خراسان جنوبی در دولت سیزدهم و طرح‌های عمرانی اجرا شده و در دست اجرا و به خصوص از محل مصوبات سفر نخست استانی رییس جمهور به این استان در معابر عمومی منتهی به ورزشگاه نصب شده است.

در خیابان جلوی وررزشگاه آزادی محل برگزاری سخنرانی رییس جمهور، چادرهایی برای دریافت نامه‌های مردمی برپا شده بود و برگه‌هایی برای بیان درخواست‌ها در معابر منتهی به ورزشگاه توزیع شد و مردم بعد از درج مطالب و مشکلات خود آنها را در ورودی ورزشگاه تحویل می‌دادند.

در ابتدای ورود مردم به ورزشگاه آزادی بیرجند پرچمهای کوچک ایران و تصاویر رییس جمهور و تصاویر مشترک رییس جمهور، امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب بین شرکت کنندگان توزیع شد.

برپایی تعدادی سیاه چادر حاوی محصولات و صنایع دستی عشایر استان خراسان جنوبی در معابر عمومی منتهی به ورزشگاه آزادی بیرجند از دیگر نکات حاشیه‌ای جالب توجه این آیین بود.

برخی از دانش‌آموزان و دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بیرجند و استان خراسان جنوبی هم به صورت دسته جمعی و یا به اتفاق خانواده های خود برای استماع سخنرانی رییس جمهور در ورزشگاه آزادی این شهرستان حضور یافتند.

حاشیه‌های دیدار مردمی با رئیس جمهور در بیرجند

تعدادی از افراد هم با در دست داشتن بنرهایی حاوی مسائل و مشکلات و مطالبات خود خواستار توجه بیشتر مسوولان ذیربط و دولت سیزدهم به مشکلاتشان شدند.

برخی از مسوولان و یا نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان خراسان جنوبی و بیرجند هم در برخی معابر منتهی به ورزشگاه آزادی بیرجند به صورت حضوری درخواست‌ها و مشکلات مردم در حوزه‌های تابعه خود رسیدگی و راهنمایی لازم را انجام می دادند.

بعد از اتمام سخنرانی رییس جمهور مردم با سردادن شعارهای«رییس جمهور ما تشکر تشکر» از رویکردهای عدالت محورانه دولت سیزدهم در رسیدگی به مسائل و مشکلات نقاط مختلف مردم خراسان جنوبی قدردانی کردند.

رئیس جمهور نیز در سخنان خود با اشاره به پلاکاردهایی که در دست جمعیت بود از استقبال پر شور مردم خراسان جنوبی تقدیر کرد و گفت: من خدمتگزار شما هستم این حضور با عظمت را به حساب انقلاب، نظام و دلدادگی به امام و رهبری و پاسداشت خون شهدا می گذارم.

حاشیه‌های دیدار مردمی با رئیس جمهور در بیرجند

آیت الله رئیسی افزود: نامه‌ها و دست نوشته‌هایی که از بخش ها، مناطق مختلف و روستاها به دست ما رسیده را پیگیری می‌کنیم و شما را در جریان قرار خواهیم داد.

وی بیان کرد: امیدواریم با دعا و با مساعدت و همراهی شما خوبان، در رسالتی که شما ملت به عهده ما گذاشتید، موفق و نزد خداوند، پیامبر(ص) سربلند باشیم.

رئیس جمهور به همراه شماری از اعضای هیات دولت در نخستین سفر دور دوم سفرهای استانی دولت صبح پنجشنبه وارد بیرجند شد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند از سوی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی مورد استقبال قرار گرفت.

۱۵ عضو هیات دولت، رئیس جمهور را در اولین مقصد دور دوم سفرهای استانی همراهی می‌کنند و به عنوان نمایندگان تام‌الاختیار رئیس جمهور در شهرستان‌های استان حضور یافتند.

دیدار مردمی رئیس جمهور در ورزشگاه آزادی بیرجند از برنامه‌های اولین روز این سفر بود و چند طرح بزرگ اقتصادی و عمرانی با حضور آیت الله رئیسی در این استان افتتاح شد.

سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی نوزدهم شهریور سال گذشته انجام شد که سومین سفر استانی دولت سیزدهم بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha