هنرستان‌های لرستان نیازمند تجهیز و تکمیل است

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: در راستای تحقق توازن بین رشته‌ای در این استان تجهیز و تکمیل هنرستان‌ها امری ضروری و غیرقابل انکار است.

به گزارش ایرنا، رضا عزتی روز پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش لرستان که با حضور وزیر آموزش و پرورش در استانداری لرستان برگزار شد، بیان کرد: این شورا تکیه‌گاه نظام تعلیم و تربیت است و برداشتن موانع موجود در این شورا باید انجام تا گامی در جهت رفع معضلات آموزش‌وپرورش استان برداشته شود.

وی با تاکید بر نیازمندی استان به فضاهای آموزشی و تجهیزات هنرستان ها ادامه داد: با توجه به اینکه توازن رشته‌ها در هدایت دانش آموزان به‌هم‌خورده نیاز است فضا و تجهیزات باید تأمین شود تا بتوانیم ۵۰ درصد دانش آموزان را به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش سوق دهیم.

وی بیان کرد: تکمیل هنرستان‌ها در شهرستان‌های استان ایجاد هنرستانی در شان استان ضرورت این ایجاد توازن بین رشته ای هماهنگ با میانگین کشوری است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان ادامه داد: نداشتن مهارت فارغ‌التحصیلان، سبب تشدید بیکاری در جامعه می‌شود و ایجاد یک مجتمع هنرستانی فاخر در لرستان ضروری است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: ۱۶هزار و ۵۰۰ دانش آموز در ۵۶ رشته مهارتی هنرستان های استان تحصیل می کنند.

وی بیان کرد: آموزش های فنی و حرفه ای و مهارتی با توجه به قابلیت های موجود در راستای انطباق با نیاز بازار کار در لرستان دو چندان شده است و اکنون ۲۸ درصد دانش آموزان متوسطه در ۱۷۶ هنرستان دولتی و غیردولتی استان، ۳۴ رشته مهارتی کاردانش و ۲۲ رشته فنی و حرفه ای مشغول تحصیل هستند.

وی با تاکید بر لزوم احداث مجتمع ساختمانی فاخر و تکمیل سایر هنرستان های شهرهای استان ادامه داد: پیش از این توازن بین رشته ای در لرستان به نحوی بود که از ۳۸ درصد دانش آموز هدایت شده در سال ۹۲ نتوانست به ۵۰ درصد پیش بینی شده در سال ۱۴۰۰ برسد و این آمار از ۲۵ درصد سال ۱۴۰۰ به ۲۸ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش کلید فتح آینده و معلمان، فاتحان عرصه تمدن هستند، افزود: امروز گفتمان تحولی و فرهنگ تحول آفرینی در تمام سطوح آموزش و پرورش نهادینه شده است تا امکان اجرای سند تحول بنیادین فراهم شود.

عزتی همچنین با اشاره به اینکه امروز تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی اولویت دستگاه تعلیم و تربیت است، ادامه داد: ۱۶۰ هزار دانش آموز لرستانی در یکهزار و ۲۹۷پایگاه مقاومت دانش آموزی فعالیت می کنند همچنین حضور میدانی فرهنگیان نقش مهمی در خنثی کردن توطئه های اخیر و لرستان کمترین مشکل و حاشیه را داشت.

وی اضافه کرد: امسال برای نخستین بار در لرستان به مناسبت بازگشایی مدارس ۳۰۰ نفر از خدمتگزاران مدارس تقدیر و تجلیل شدند و یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ساعت در راستای مهارت آموزشی آموزش دیدند.

عزتی با بیان اینکه مشکلاتی در خصوص تجهیزات گرمایشی مدارس استان وجود دارد، افزود: اکنون ۵۰۵ مدرسه کانکسی با جمعیت پنج هزار و ۷۴۷ دانش آموز، ۶۹ مدرسه چادری و ۶۵ مدرسه سنگی در لرستان وجود دارد.

۳۴۸ هزار دانش آموز با فعالیت ۲۷هزار معلم در لرستان مشغول تحصیل هستند.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در سفر یک روزه به خرم‌آباد پس از نشست با فرهنگیان و افتتاح اردوگاه تربیتی آیت الله کمالوند شهرستان خرم اباد در شورا آموزش و پرورش استان لرستان در استانداری این استان شرکت کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha