امام جمعه: به‌ روز رسانی طرح توسعه نهبندان از مطالبه‌های مردم است

بیرجند - ایرنا - امام جمعه نهبندان گفت: ارتقای جایگاه این شهرستان به فرمانداری ویژه برای خدمت‌رسانی بیشتر و به‌ روز رسانی طرح توسعه نهبندان از جمله خواسته‌های مردم است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام عباسعلی خزایی روز جمعه در دیدار مردمی رئیس جمهور که در مصلای امام علی (ع) نهبندان برگزار شد افزود: توجه به راه‌ها به خصوص روستاها از دیگر درخواست‌های مردم است.

وی با بیان اینکه این شهرستان معادن بسیاری دارد گفت: مردم نهبندان چنانکه باید از عایدات معادن بهره‌مند نشده‌اند و این معادن نقش مهمی در ایجاد اشتغال جوانان و نوجوانان دارد.

امام جمعه نهبندان اظهار داشت: مردم این منطقه از کمبود پزشک رنج می‌برند و در این خصوص دولت انقلابی توجه ویژه انجام دهد.

وی ادامه داد: توجه به قنات‌های شهرستان و تکمیل طرح‌های چند منظوره که در زمان تولیت شما کلنگ‌زنی شد و ناتمام باقی مانده همچنین توجه بیشتر به بازارچه مرزی و مرزنشینان از دیگر درخواست‌های مردم است.

رئیس جمهور در ادامه سفر دو روزه به خراسان جنوبی امروز با بالگرد راهی نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند شد و در مصلای امام علی (ع) نهبندان با مردم این شهرستان دیدار و سخنرانی کرد.

نهبندان در خراسان جنوبی به عنوان نماد محرومیت‌زدایی شناخته می‌شود از این جهت که رهبر معظم انقلاب اسلامی وقتی ششم شهریور سال ۱۳۷۸ به جنوب خراسان بزرگ و شهرستان بیرجند سفر کرده بودند، روز بعد به نهبندان رفتند و با مردم خونگرم این شهرستان نیز دیدار کردند.

ایشان در اجتماع مردم نهبندان گفتند: «من با سفر به شهرستان محروم نهبندان می‌خواهم توجه مسوولان سطوح مختلف دولتی و استانی را به‌طور کامل به این منطقه و مناطقی از این قبیل جلب کنم و از آنها انتظار دارم که اهتمام خود را بر روی نقاط دورافتاده که غالبا محرومیت‌های زیادی را از دوران‌های قبل تحمل کرده‌اند، متمرکز کنند».

تصویب طرح توسعه نهبندان در سال ۱۳۸۱ توسط هیات وزیران وقت از دستاوردهای سفر مقام معظم رهبری به نهبندان بود اما به‌طور کامل اجرا نشد و در سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی که شهریور سال گذشته انجام شد، درخواست بازنگری سند توسعه نهبندان با موافقت رئیس جمهور همراه شد.

با دستور ویژه رئیس جمهور حدود ۲۵۰ طرح در حوزه‌های مختلف زیرساختی، اقتصادی و سایر حوزه‌ها برای بازنگری سند توسعه نهبندان پیشنهاد شد.

پیگیری مصوبات سفر اول، محرومیت‌زدایی و جذب سرمایه‌گذاری از محورهای سفر دوم رئیس جمهور است و ۱۵ عضو هیات دولت، رئیس جمهور را در اولین مقصد دور دوم سفرهای استانی همراهی می‌کنند که به عنوان نمایندگان تام‌الاختیار رئیس جمهور در شهرستان‌های استان حضور می‌یابند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز گذشته به همراه شماری از اعضای هیات دولت در نخستین سفر دور دوم سفرهای استانی دولت وارد بیرجند شد و در ورزشگاه آزادی این شهر با مردم دیدار کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha