نهبندان؛ یکپارچه مشتاق دیدار + فیلم

بیرجند - ایرنا - رئیس جمهور در دومین روز سفر استانی به خراسان جنوبی مهمان نهبندان است و مردم این شهرستان مرزی که از ساعتی پیش خود را به مصلای این شهر رسانده‌اند، مشتاق دیدار با آیت الله رئیسی هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم نهبندان از شهرها و روستاهای این شهرستان امروز مشتاقانه در مصلای امام علی (ع) گرد هم آمده‌اند تا با رئیس دولت مردمی دیدار کنند.

شهر نهبندان از چند روز پیش با بنرهای خوشامدگویی آذین شده و آماده استقبال از رئیس جمهور است.

امروز عده‌ای با پای پیاده پس از نماز صبح از شهرها و روستاهای اطراف خود را به محل دیدار مردمی رسانده‌اند، در حال که مصلای شهر نهبندان مملو از جمعیت است اما شمار زیادی از مردم در محوطه منتظر پیدا کردن جایی برای نشستن هستند.

رئیس جمهور صبح امروز با بالگرد عازم نهبندان شد و خبرها حاکی است قبل از ورود به این شهرستان از برخی مناطق مرزی استان نیز بازدید کرده است.

عشایر و روستاییان این شهرستان مرزی با لباس‌های محلی در میان جمعیت به چشم می‌خورند، حضور جوانان و نوجوانان نیز به شکوه این مراسم جلوه‌ای خاص داده است.

جمعیت زیادی هم از زن و مرد، پیر و جوان هنوز در خیابان‌های منتهی به مصلی در حال حرکت هستند تا بتوانند در مراسم شرکت کنند.

سرود سلام فرمانده نیز توسط دهه نودی‌ها با همخوانی مردم در مصلای نهبندان اجرا شد. 

مردم شیعه و سنی از جای جای شهرستان نهبندان امروز با حضور در دیدار مردمی رئیس جمهور برگ زرین دیگری در وحدت و همراهی با آرمان‌ها و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی به ثبت رسانده و ثابت می‌کنند که تا زمانی که ایران از سرمایه حضور پرشور مردم در صحنه برخوردار است، دشمنان و ایادی سرسپرده آنها به اهداف خود نمی‌رسند.

نهبندان یکی از چهار شهرستان‌ مرزی خراسان جنوبی که در جنوبی‌ترین نقطه استان همجوار بیابان لوت واقع شده از هزاران سال پیش میزبان آفتاب‌های سوزان و سیلی خورده بادهای ۱۲۰ روزه سیستان بوده است.

همچنین نزدیکی به کشورهای افغانستان، پاکستان و بنادر جنوبی کشور به‌ویژه چابهار و قرار گرفتن بر سر راه‌های مهم بازرگانی امتیار دیگری است که اهمیت این منطقه را بالا می‌برد و محرومیت‌زدایی از آن اهمیت ویژه دارد.

نهبندان در خراسان جنوبی به عنوان نماد محرومیت‌زدایی شناخته می‌شود از این جهت که رهبر معظم انقلاب اسلامی وقتی ششم شهریور سال ۱۳۷۸ به جنوب خراسان بزرگ و شهرستان بیرجند سفر کرده بودند، روز بعد به نهبندان رفتند و با مردم خونگرم این شهرستان نیز دیدار کردند.

ایشان در اجتماع مردم نهبندان گفتند: «من با سفر به شهرستان محروم نهبندان می‌خواهم توجه مسوولان سطوح مختلف دولتی و استانی را به‌طور کامل به این منطقه و مناطقی از این قبیل جلب کنم و از آنها انتظار دارم که اهتمام خود را بر روی نقاط دورافتاده که غالبا محرومیت‌های زیادی را از دوران‌های قبل تحمل کرده‌اند، متمرکز کنند».

تصویب طرح توسعه نهبندان در سال ۱۳۸۱ توسط هیات وزیران وقت از دستاوردهای سفر مقام معظم رهبری به نهبندان بود اما به‌طور کامل اجرا نشد و در سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی که شهریور سال گذشته انجام شد، درخواست بازنگری سند توسعه نهبندان با موافقت رئیس جمهور همراه شد.

رئیس جمهور به همراه شماری از اعضای هیات دولت در نخستین سفر دور دوم سفرهای استانی دولت صبح پنجشنبه وارد بیرجند شد و دیدار مردمی رئیس جمهور در ورزشگاه آزادی بیرجند از برنامه‌های اولین روز این سفر بود.

۱۵ عضو هیات دولت، رئیس جمهور را در اولین مقصد دور دوم سفرهای استانی همراهی می‌کنند و به عنوان نمایندگان تام‌الاختیار رئیس جمهور در شهرستان‌های استان حضور می‌یابند.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha