۲۵ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۳۱
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 84971681
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خطیب جمعه بوشهر: حوزه و دانشگاه‌ با وحدت برای مقابله با دشمنان تلاش کنند

بوشهر- ایرنا - امام جمعه موقت بوشهر گفت: حوزه و دانشگاه‌ باید با تقویت وحدت و گسترش همکاری‌ها در ابعاد مختلف برای مقابله با دشمنان تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سید غلامرضا هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر با گرامیداشت ۲۷ آذر سالروز شهادت آیت الله شهید دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار کرد: شهادت این عالم برجسته و فرهیخته با درایت و تدبیر امام راحل به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه نام گذاری شد زیرا اتحاد این ۲ نهاد برجسته علمی کشور بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: شهید مفتح با وجود پیشنهادهای زیادی که داشت ترجیح داد در دانشگاه و در کنار جوانان باقی بماند امادر اقدامی تروریستی توسط گروه فرقان به شهادت رسید.

هاشمی ادامه داد: موتور محرکه و پیشران نظام وحدت بین ۲ قشر مهم و ارزشمند حوزه و دانشگاه است که همگان باید به تحقق این مهم نگاه ویژه داشته باشند.

وی بیان کرد: توطئه استکبار تسلط بر ایران و از بین بردن انقلاب اسلامی است که بدون شک این موضوع در سایه اتحاد و هوشیاری دانشگاه و حوزه محقق نخواهد شد.

هاشمی افزود: برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و پیشرفت بیشتر نظام و انقلاب نیز تقویت وحدت حوزه و دانشگاه گامی بسیار مهم و ضروری است.

خطیب نماز جمعه بوشهر افزود: هدف اصلی درگام دوم انقلاب تربیت و ایجاد نیروی مومن، جهادی و انقلابی است که در این بخش نیز دانشگاه و حوزه تکلیفی مهم و خطیر برعهده دارند.

وی گفت: این روزها دشمن تلاش می‌کند در ارتباط حوزه و دانشگاه اختلال بیندازد که باید با اتحاد مانع تحقق هدف دشمنان شد.

هاشمی یادآور شد: در این راستا تشکیل کرسی آزاد اندیشی مشترک در دانشگاه و حوزه با هدف تعامل علمی، معرفتی و دانش افزایی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی تاکید کرد: دانشگاه و حوزه باید بسیار هوشیار باشند زیرا دشمن مشترک آنها در تلاش است تا برای دانشگاه و حوزه تعریفی جدا از یکدیگر ایجاد کند.

هاشمی همچنین با گرامیداشت ۲۵ آذر روز تحقیق و پژوهش اظهار کرد: تحقق این موضوع نیز به ۲ نهاد مهم دانشگاه و حوزه ارتباط دارد که باید بخوبی در این عرصه نقش آفرینی کنند.

وی همچنین با بزرگداشت ۲۶ آذر روز حمل و نقل اظهار کرد: کارکنان این ناوگان تلاش زیادی متحمل می‌شوند که در مسیر توسعه، عمران و آبادانی کشور قابل تقدیر و ستایش است.

هاشمی بیان کرد: بحث حمل و نقل ریلی در استان بوشهر نیز از آرزوهای دیرینه مردم است که باید تلاش شود هر چه سریع تر بوق قطار در این استان به صدا در بیاید.

وی در بخش دیگری اظهار کرد: چهارشنبه‌شب، یلدا است که این آیین می‌تواند آیینی ایرانی اسلامی باشد.

هاشمی افزود: شب یلدا فرصتی است تا خانواده‌ها دور یکدیگر جمع شوند زیرا دشمن برای از هم گسیختگی و متلاشی شدن کانون خانواده‌ها سخت در تلاش است.

در حاشیه آیین نمازجمعه امروز بوشهر دستگاه‌های اجرایی زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی اقدام به برپایی میز خدمت در این مکان کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha