هم افزایی حوزه و دانشگاه برای پاسخ به ابهام‌ها و پرسش‌های جوانان لازم است

بوشهر - ایرنا - استاد و عضو هیات علمی گروه معارف دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: حوزه و دانشگاه علاوه بر همگرایی و هم افزایی علمی باید برای تعمیق اندیشه‌های سیاسی اجتماعی انقلاب نیز در کنار یکدیگر باشند زیرا جوانان تشنه معرفت در انتظار تلاش این دو نهاد علمی هستند تا پاسخ سئوال‌ها و ابهام‌های خود را دریافت کنند.

رضا نجفی روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: بدون تردید دشمنان نظام از وحدت حوزه و دانشگاه می‌ترسند و تبلیغ اندیشه سکولار از همین واهمه آنها ناشی می‌شود، به همین دلیل تلاش می‌کنند حوزویان را در مدارس دینی و مسجد و حسینیه محصور دانشگاهیان را از مسائل دینی دور کنند.

وی ادامه داد: این همان اندیشه جدایی دین از دیگر موضوع های اجتماعی، اقصادی و سیاسی است و ترویج فرهنگ سکولاریسم می‌تواند وحدت حوزه و دانشگاه و هم‌گرایی این دو نهاد علمی را هدف قرار دهد.

عضو هیات علمی گروه معارف دانشگاه خلیج فارس بیان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه این کج اندیشی و دسیسه پردازی را ابطال می‌کنند و اعتماد این دو نهاد علمی تضمین کننده تداوم انقلاب و نظام است.

نجفی با بیان اینکه انقلاب با تکیه بر حوزه و دانشگاه به پیروزی رسید، یادآور شد: این دو نهاد علمی نقطه آغاز تحولات سیاسی اجتماعی ایران شدند و امروز نیز در مدیریت و اداره کشور در کنار هم نقش آفرینی می‌کنند.

وی گفت: ضروری است این ۲ نهاد علمی به کارخانه تولید شخصیت‌هایی مانند شهید چمران و شهید مفتح تبدیل شوند تا نظام و انقلاب اسلامی و کشور بتواند در برابر هجمه‌های ترکیبی دشمن با اقتدار به راه خود ادامه دهد زیرا این هم افزایی حرکت بالنده نظام را به دنبال دارد.

نجفی افزود: علاوه بر این وحدت و همگرایی حوزه و دانشگاه در ایجاد ایران قوی هم نقش دارد؛ بنابراین لازم است این ۲ نهاد علمی در سطوح مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در کنار هم باشند.

خودخواهی علمی و خودبرتر بینی سیاسی آفت وحدت حوزه و دانشگاه است

عضو هیات علمی دانشگاه خلیج فارس بوشهر عنوان کرد: خودخواهی علمی، خود برتر بینی سیاسی، استحاله فرهنگی و بدبینی اجتماعی از موانعی است که می‌تواند آفت و آسیبی برای وحدت حوزه و دانشگاه باشد و آن را هدف قرار دهد.

نجفی با بیان اینکه دشمن برای جلوگیری از این وحدت تلاش می‌کند، ادامه داد: خواص جامعه محصول حوزه و دانشگاه هستند و عموم مردم به این دو نگاه می‌کنند؛ بنابراین وحدت حوزه و دانشگاه ضامن سلامت همه جانبه کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha