امام جمعه بیرجند: دولت باید بارهای زمین مانده از گذشته را بردارد

بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: بارهای بر زمین مانده از گذشته را باید این دولت بردارد لذا آمادگی ویژه می‌خواهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز جمعه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که با حضور رئیس جمهور و جمعی از اعضای هیات دولت در محل استانداری برگزار شد، افزود: ایجاب می‌کند بیش از پیش دولت معظم برای مسئولیتی که به‌صورت ویژه بر دوش دارد و آماده است، خود را آماده‌تر کند چون در حد معمول مسئولیت نسبت به همه آنچه قانون فرموده به تبع باید اجرا کند و این‌ مسئولیت طبیعی اولیه است اما در این خلاصه نمی‌شود.

وی اظهار داشت: آنچه برای مردم ملموس بوده مساله مسکن است اما در این خلاصه نمی‌شود و در زوایای مختلف عقب‌ماندگی‌هایی وجود دارد که جبران آنها نیازمند زمان بیشتری است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در شرایط کنونی فتنه هم وجود دارد که ما در گذشته تجربه آن را داریم؛ یکی از من پرسید چطور است وقتی دولتی مردمی انقلابی می‌آید فتنه‌ها چاق می‌شود خودشان هم می‌دانند.

وی افزود: فتنه اخیر خیلی بزرگ و هجمه سنگینی بود که ریشه یک جنگ شناختی، ترکیبی و البته نامرئی است اما کفر، شرک و استعمار را به جنگ ما آوردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: در این قضیه هم مانند همه موارد دیگر دست غیب الهی به داد ما رسید و دست رد بر سینه نامحرم زد، اینها حاکی از این است که باید دولت‌ کمرش را بیش از پیش برای تلاش مضاعف ببندد.

وی اظهار داشت: بالاخره اکثریت غالب با همین آمادگی به صحنه آمدند اما در عین ‌حال اینکه از جهت تثبیت یا تعویض نیروها مساله دیرهنگام است، دولت سراپا انقلابی ‌می‌خواهد پاسخگوی این‌ نیازی باشد که فرصت تاریخی مطرح شده است.

امام جمعه بیرجند گفت: اگر از این فرصت بهره بگیرید فرصت‌ها را به دست آورده‌ایم اما اگر این فرصت‌ها بسوزد فرصت‌ها هم خواهد سوخت لذا باید از صفر تا ۱۰۰، دولت با تلاش انقلابی ورود کند.

وی افزود: خدا امید را به ما برگرداند در حالی که در گذشته لبه پرتگاه بودیم، مجلس، دولت انقلابی و قوه قضاییه پا در رکاب آمدند و مردم با همه مشکلات بالاخره به جهان پیام دادند اینجاست که فرصت بسیار استثنایی است و باید از آن استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اگرچه دشمن و نفاق درونی فرصت‌ها و آسیب‌ها و آزارهایی داشته و خون‌هایی ریختند اما حُسن صبر و بصیرت مردم و کارآمدی دولت کاری کرد که این فتنه هم تبدیل به فرصت جدید شد.

وی تصریح کرد: شکرانه نعمت این است که با تامل و تلاش‌ها مضاعف ادامه بدهید.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی خطاب به رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور و هیات دولت با سفر به خراسان جنوبی دل ‌مردم را شاد کردند و انصافا مردم هم با حضور عاشقانه، پرشور و مردمی، دل دولت را شاد کردند.

وی افزود: این حضور گسترده مردم ایجاب می‌کند که دولت بیش از پیش برای مسئولیتی که برعهده دارد خود را آماده کند.

رئیس جمهور به همراه شماری از اعضای هیات دولت در نخستین سفر دور دوم سفرهای استانی دولت صبح دیروز (پنجشنبه) وارد بیرجند شد و در اولین روز این سفر بخش مایع پروژه مدول دوم تصفیه‌خانه شهر بیرجند با اعتبار ارزی معادل ۲۳ میلیون یورو با حضور رئیس‌ جمهور به بهره‌برداری رسید همچنین آیت الله رئیسی از کارخانه کویر تایر نیز بازدید کرد.

دیدار مردمی رئیس جمهور در ورزشگاه آزادی بیرجند از برنامه‌های اولین روز این سفر بود و رئیس جمهور در ادامه این سفر ۲ روزه ضمن سفر به شهرستان قاینات، واحد احیای مستقیم مجتمع فولاد قاینات با ظرفیت تولید سالانه ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی را افتتاح کرد.

آیت الله رئیسی امروز (جمعه) در دومین روز سفر به خراسان جنوبی به شهرستان نهبندان رفت و در میان استقبال گسترده مردم در مصلای این شهر سخنرانی کرد و عصر امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و نیز نشست خبری شرکت کرد.

وی صبح جمعه با همراهی معاون اجرایی رئیس جمهور، استاندار خراسان جنوبی و نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در دهستان «لانو» بخش «دُرح» شهرستان مرزی سربیشه نیز حضور یافت.

سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی نوزدهم شهریور سال گذشته انجام شد که سومین سفر استانی دولت سیزدهم بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha