۲۶ آذر ۱۴۰۱، ۲۲:۲۴
کد خبرنگار: 998
کد خبر: 84972152
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیکر سه شهید گمنام وارد بیرجند شد

۲۶ آذر ۱۴۰۱، ۲۲:۲۴
کد خبر: 84972152
پیکر سه شهید گمنام وارد بیرجند شد

بیرجند - ایرنا - پیکر مطهر سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند وارد خراسان جنوبی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پیکرهای شهدا شامگاه شنبه بعد از مراسم تشریفات و ادای احترام، با استقبال معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی، مسوولان استان و خانواده شهدا به هیات کهف‌الشهدا وابسته به فرزندان شاهد در بیرجند منتقل شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: پیکر سه شهید گمنام دیگر هم امشب با پرواز بعدی وارد فرودگاه بیرجند می‌شود.

سرهنگ غلامرضا فلاحی اظهار داشت: پیکرهای این شهدا تا سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) برای وداع مردمی به شهرهای مختلف و مساجدی که برنامه دهه فاطمیه در آنها برگزار می‌شود، انتقال می‌یابد.

وی افزود: از این تعداد پیکر ۲ شهید در مرکز استان برای وداع مردمی به مدارس، مساجد و مراکز دانشگاهی انتقال داده می‌شود و مراسم متمرکز وداع با شهدا شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در حسینیه جماران بیرجند برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: ششم دی همزمان با سالروز شهادت فاطمه زهرا (س) پیکر ۶ شهید گمنام در بیرجند از میدان شهدا تا ابوذر تشییع می‌شوند که پیکر سه شهید در محل حوزه علمیه رضوی، استانداری و یک واحد تولیدی تدفین می‌شوند و پیکر یک شهید در روستای دهشک قاینات و ۲ شهید در روستای محمدآباد و مصلی طبس تشییع و به خاک سپرده خواهند شد.

وی اظهار داشت: این ۶ شهید گمنام ۲۱، ۲۶، ۴۲ و ۴۵ ساله هستند که پیکر آنها در مناطق شرق دجله، بصره، شلمچه و مهران شناسایی شده‌اند و در عملیات‌ های والفجر ۲، بدر، رمضان و تک دشمن در سال ۶۷ نیز به شهادت رسیدند.

با احتساب این شهدا، خراسان جنوبی میزبان ۱۴۸ شهید گمنام در ۶۸ نقطه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha