۲۸ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۰۶
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85598890
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تفکیک از مبدا راه مقابله با زباله‌گردی در بیرجند است

بیرجند - ایرنا - شهردار بیرجند گفت: مهمترین برنامه شهرداری در حوزه مدیریت پسماند و ساماندهی زباله‌ها تفکیک از مبدا است، وقتی زباله‌ای در سطح شهر نباشد زباله‌گردی هم نمی‌ماند.

مهدی بهترین روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روزانه ۱۵۰ تن زباله از سطح شهر بیرجند جمع آوری و وارد سایت پسماند شهرداری می‌شود، زباله‌های غیر قابل استفاده هم در ترانشه‌های بهداشتی دفن می‌شوند.

وی عنوان کرد: مشکل اصلی شهر بیرجند تفکیک زباله از مبدا است ولی به شکل آزمایشی طرحی را شروع کرده‌ایم که تعدادی از مجتمع‌های مسکونی سطح شهر تفکیک از مبدا را انجام می‌دهند.

شهردار بیرجند با بیان اینکه تفکیک از مبدا در برخی ادارات مرکز استان هم انجام می‌شود گفت: این دستگاه‌های اجرایی که کاغذ، پلاستیک و شیشه را تفکیک می‌کنند، گواهی سبز می‌گیرند.

وی افزود: برخی شرکت‌ها از طریق نرم افزارهایی به شکل محدود در سطح شهر اقدام به جمع آوری زباله‌های تفکیک شده می‌کنند اما این کار عمومیت ندارد اگرچه تاکنون موفقیت آمیز بوده است.

بهترین با تاکید بر اینکه مدیریت پسماند و تفکیک در مبدا باید از طریق مناقصه به بخش خصوصی واگذار شود گفت: در حال رایزنی با انجمن حمایت از زندانیان هستیم که اگر به توافق برسیم، این انجمن کار پسماند را انجام خواهد داد در غیر این صورت شرکت دیگری را انتخاب می‌کنیم.

وی بیان کرد: ۵۵۰ زباله‌گرد در شهر بیرجند شناسایی شده‌اند که برخلاف دیدگاه عموم جامعه دوسوم آنان مستحق نیستند و در طرح تفکیک از مبدا به کارگیری می‌شوند.

شهردار بیرجند افزود: کامیون‌های فلز جلوی چشم همگان از شهر به یغما می‌رود و اینها ثروت شهر محسوب می‌شود که از سطل‌های زباله شهرداری خارج شده‌اند و خروج ضایعات از شهر نشان می‌دهد که تاکنون نتوانسته‌ایم از آن مراقبت کنیم.

وی یادآور شد: سطل‌های سبز رنگ در برخی مجتمع‌های مسکونی تعبیه شده که زباله خشک و تر در آن تفکیک می‌شود و از ماه گذشته تولید سطل‌های زباله فلزی را بومی سازی کرده‌ایم که حدود ۵۰ درصد صرفه جویی مالی از این محل داشته‌ایم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha