روند نوسازی ناوگان حمل و نقل شهرکرد در حال انجام است

شهرکرد-ایرنا- رییس شورای اسلامی شهرکرد از اضافه شدن پنج دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل شهری مرکز چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: تا پایان دی‌ماه نیز ۱۱ اتوبوس دیگر نیز  وارد این ناوگان خواهد شد و روند نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری مرکز استان در حال انجام است.

به گزارش ایرنا،مصطفی حیدری روز شنبه در آیین تجلیل از رانندگان سازمان مدیریت حمل‌ونقل، بار و مسافر شهرداری شهرکرد در محل این سازمان افزود: امسال ۱۶ دستگاه اتوبوس جدید با بودجه‌ای حدود ۲۱ میلیارد تومان به ناوگان حمل و نقل عمومی شهرکرد اضافه می‌شود که پنج دستگاه از این اتوبوس‌ها به مناسبت روز حمل و نقل فعال شد.

وی یادآور شد: یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان با مصوبه شورای شهر برای خرید هریک از این اتوبوس‌های جدید تخصیص یافت که قیمت هر یک از این اتوبوس‌ها حدود پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است و مابقی مبلغ از اعتبارات دولتی پرداخت شده است.

حیدری یادآور شد: هم‌اکنون ۱۳۸ دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی شهرکرد مشغول به فعالیت است و سال گذشته نیز ۱۳ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل شهری اضافه شد و برای امسال ۳۰ دستگاه اتوبوس در نظر گرفته شده است که تاکنون نوسازی تعدادی از آن‌ها به اتمام رسیده است.

وی تاکید کرد:۱۰ دستگاه اتوبوس جدید نیز از محل مصوبات سفر رییس جمهور به شهرکرد، مصوب شده است که به شهرداری شهرکرد تحویل داده شود و پیگیر تحویل این اتوبوس‌ها و ماشین‌های آتش‌نشانی هستیم.

رییس شورای اسلامی شهر شهرکرد گفت:۲۰۰ نفر از رانندگان سازمان مدیریت حمل‌ونقل، بار و مسافر شهرداری شهرکرد تجلیل شد و تکریم و احترام شهروندان مورد مورد تاکید مدیریت شهری است.

ترافیک از دغدغه‌های مهم مردم و مسوولان شهرکرد است

شهردار شهرکرد نیز در آیین تجلیل از رانندگان سازمان مدیریت حمل‌ونقل، بار و مسافر شهرداری شهرکرد در محل این سازمان گفت: ترافیک از دغدغه‌های مهم شهرکرد به‌ویژه در بخش مرکزی شهر است و شهرداری توجه ویژه‌ای برای حل این معضل شهری دارد.

محمدحسین واحدیان افزود: استفاده و توجه به حمل و نقل عمومی به عنوان یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای حل معضل ترافیک در شهرکرد است و در این راستا نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهرکرد در دستور کار شهرداری است.

وی ادامه داد:جانمایی و بازسازی ایستگاه‌های اتوبوس با توجه به شرایط آب و هوایی شهرکرد در اولویت شهرداری است و بهسازی ایستگاه‌های اتوبوس که جزو مبلمان شهری نیز محسوب می‌شود از برنامه‌های شهرداری در سال ۱۴۰۲ است.

واحدیان تاکید کرد:مسیرهای حمل و نقل عمومی شهر نیازمند بازنگری است و برای مناسب‌سازی خطوط ترافیکی با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی اقداماتی در حال انجام است.

واحدیان خاطرنشان کرد: رانندگان اتوبوس‌های سازمان مدیریت حمل‌ونقل، بار و مسافر شهرداری شهرکرد به دلیل تماس مستقیم با شهروندان، نقش مهمی در ایجاد رضایت‌مندی برای شهروندان دارند و ضروری است که برای ارائه بهترین خدمات به مردم، همه در نهایت تکریم و احترام رفتار کنیم.

وی یادآور شد:رعایت اصول بهداشتی در ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری شهرکرد مهم است و نوسازی ناوگان در برنامه‌های شهرداری شهرکرد قرار دارد.

کمترین شکایت و تخلفات را از رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی شاهد بودیم

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی چهارمحال و بختیاری نیز در آیین تجلیل از رانندگان سازمان مدیریت حمل‌ونقل، بار و مسافر شهرداری گفت: خوشبختانه در سالجاری کمترین میزان شکایت و ارتکاب تخلف را از سوی رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی شامل رانندگان اتوبوس سازمان مدیریت حمل‌ونقل، بار و مسافر شهرداری شهرکرد و همچنین رانندگان تاکسی شاهد هستیم.

سرهنگ ایرج حسین‌پور افزود:در یک‌سال گذشته هیچ سانحه منجر به فوتی توسط رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله تاکسی و اتوبوس نداشتیم که نشانه اجرای دقیق قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توسط این دسته از رانندگان است.

وی تاکید کرد: توجه به ناوگان حمل و نقل عمومی شهرکرد بسیار مهم است و علاوه بر شهروندان شهرکردی، تعداد زیادی از هم‌استانی‌ها نیز برای دریافت خدماتشان در مرکز اُستان از ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری شهرکرد استفاده می‌کنند.

حسین‌پور اضافه کرد: راهنمایی و رانندگی چهارمحال و بختیاری تعامل خوب و سازنده‌ای با مجموعه ‌شهرداری و به‌ ویژه سازمان مدیریت حمل‌ونقل، بار و مسافر دارد و آمادگی کامل برای بازنگری و مناسب‌سازی خطوط ترافیک اتوبوس‌های شهرداری در سطح شهر دارد.

وی یادآور شد: رانندگان وسایل نقلیه در ۲ سال محدودیت‌های کرونایی دوران سختی را گذراندند و باید به این قشر توجه بیشتری شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی چهارمحال و بختیاری افرود: واحد "حمل و نقل عمومی"، در راهنمایی و رانندگی استان مستقر است و آماده پیگیری نقطه نظرات مسافران و رانندگان را دارد.

به گزارش ایرنا، شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha