۲۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۹:۵۳
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 84972903
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افتتاح پایانه گاز مایع آلمان و امیدواری شولتز برای جایگزینی گاز روسیه

تهران- ایرنا- اولاف شولتز صدر اعظم آلمان در مراسم افتتاح پایانه گاز مایع اظهار امیدواری کرد کشورش بتواند در مقابل کمبود گاز روسیه مقاومت کند.

به گزارش ایرنا از یورو نیوز، آلمان صبح شنبه اولین پایانه گاز طبیعی مایع (LNG) خود را در ویلهلمس‌هافن افتتاح کرد، پروژه ای که انتظار می رود حدود ۶ درصد از تقاضای انرژی کشور را تامین کند.

ویلهلمزهافن شهری بندری در شمال ایالت نیدرزاکسن در کشور آلمان است. این شهر به خطوط راه‌آهن آلمان متصل است و بزرگراه‌هایی نیز از این شهر می‌گذرد.

دولت آلمان ادعا می‌کند ترمینال گازی هوگ اسپرانزا (Hoegh Esperanza) ۹۰ کیلوتنی می‌تواند گاز ۵۰هزار خانوار را در سال تامین کند.

اولاف شولتز صدراعظم آلمان در افتتاحیه این پایانه گازی اظهار امیدواری کرد این میدان گازی بتواند تا حدودی این کشور را در مقابل کمبود گاز مقاوم کرده و بتواند جایگزینی برای گاز روسیه باشد.

چند روز پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین شولتز گفته بود که قصد دارد دو پایانه گاز مایع در این کشور راه‌اندازی کند تا وابستگی کشورش به گاز روسیه را کاهش دهد.

دولت آلمان اعلام کرده است که تا سال ۲۰۲۳ قصد دارد دو کارخانه شناور گاز مایع در سواحل دریای شمال و دریای بالتیک احداث کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha