۱۰ هزار مددجوی خراسان رضوی از کمیته امداد مشاوره تخصصی گرفتند

مشهد- ایرنا- معاون فرهنگی اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت:از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۱۰ هزار مددجو از خدمات تخصصی مشاوره فردی و گروهی بهره‌مند شدند.

محمد افشارنیا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این خدمات شامل مواردی چون مشاوره فردی، گروهی، روان درمانی و راهنمایی تحصیلی می‌شود که در قالب برگزاری هشت هزار و ۶۷۴ جلسه به مددجویان تحت پوشش ارائه شده است.

وی با اشاره به اهمیت ارائه خدمات مشاوره به مددجویان تحت حمایت اضافه کرد: اقشار آسیب پذیر و کم درآمد جامعه از خدمات روان شناسی و مشاوره محروم هستند بنابراین با هدف حمایت از آنان ارائه خدمت در این بخش برنامه‌ریزی می‌شود.

معاون فرهنگی کمیته امداد خراسان رضوی گفت:با توجه به اهمیت مشاوره، این نهاد از ۲ ماه گذشته اقدام به تاسیس کلینیک "رز" یا مرکز مشاوره "راه زندگی" در استان با تایید سازمان نظام روانشناسی کشور کرد.

افشارنیا افزود: با توجه به اهمیت مشاوره، مشاوران در همه اداراتی که امکان ارائه خدمات مشاوره دارند در قالب کلینیک رز، ارائه خدمت می کنند و در حال حاضر ۳۵ مشاور به مرکز کلینیک رز معرفی شده‌اند که ۲۳ مشاور مجوز فعالیت را اخذ کردند و هم اکنون در حال کار هستند.

وی ادامه داد: مشاوره روان‌شناختی، تحصیلی، بهداشت روانی، سلامت معنوی، مهارت‌های فرزند پروری دینی و مهارت ارتباط با کودکان و نوجوانان از جمله موضوعات مشاوره حال حاضر ادارات کمیته امداد است و راهکارهای تغییر و اصلاح رفتار، آموزش سبک زندگی اسلامی مهارت‌های زندگی، آموزش مهارت‌های قبل و بعد از ازدواج از دیگر موضوعات مورد مشاوره است.

معاون فرهنگی کمیته امداد خراسان رضوی گفت: در مرکز مشاوره کلینیک "رز" خدمات استعداد سنجی و سنجش روانی و مشاوره تحصیل و شغلی و خدمات آموزشی گروهی و پیشگیرانه و در گام های بعدی ارائه خدمات روانپزشکی از طریق روانپزشکان نیکوکار، مشاوره تلفنی و ارائه خدمات مشاوره انجام می شود.

افشار نیا همچنین به ارائه خدمات مشاوره‌ای به زندانیان و خانواده آنها نیز اشاره کرد و افزود: مشاوره فردی و گروهی ویژه خانواده های سرپرست زندانی گره‌گشای مشکلات نیازمندان و محرومان باشد.

هم اکنون ۱۸۴ هزار خانوار در خراسان رضوی تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha