۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار تسهیلات اشتغال به بسیج سازندگی سمنان اختصاص یافت

سمنان- ایرنا- رییس بسیج سازندگی استان سمنان گفت: سهمیه ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار تسهیلاتی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان به منظور اشتغالزایی به متقاضیان پرداخت می‌شود.

مهدی کاشفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز داشت: پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در ۲۳ عرصه مانند صنعت، معدن، کشاورزی و دامداری تعریف شده است و افراد می‌توانند با بهره‌مندی از این تسهیلات نسبت به اشتغالزایی و کارآفرینی اقدام کنند.

وی ادامه داد: ایجاد ۵۵۰ صندوق قرض‌الحسنه، ایجاد ۸۰ کارگاه و ایجاد شرکت تعاونی از دیگر اقدامات بسیج سازندگی به منظور اشتغالزایی، رونق تولید و محرومیت‌زدایی است.

کاشفی افزود: تا سقف ۵۰ میلیون تومان وام از محل تبصره ۱۶ اعتبار دولتی به منظور محرومیت‌زدایی و اشتغالزایی در استان سمنان به متقاضیان تسهیلات پرداخت شد.

وی بیان کرد: سال گذشته برای ۵۷ کارخانه استان سمنان با همراهی بسیج سازندگی در زمینه‌های مختلف مانند ‌مشکلات بیمه‌ای و مالیاتی مانع‌زدایی شد.

کاشفی تصریح کرد: جهادگران بسیج سازندگی استان سمنان با همراهی اداره‌کل نوسازی مدارس ۳۰ نمازخانه در استان را فرش کردند.

رییس بسیج سازندگی استان سمنان با بیان اینکه حل مشکلات مردم به ویژه در مناطق محروم و کمتر برخوردار هدف سپاه و بسیج است، افزود: حرکت خالصانه، محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی منجر به حرکت رو به جلو و پیمودن راه پیشرفت در گام دوم انقلاب خواهد شد.

سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

بر پایه سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ کشور، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع افزون بر ۷۰۲ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha