نگاهی به دیدار رده‌بندی؛ مدعی مادرزاد!

دوحه- ایرنا- کرواسی در حالی با پیروزی مقابل مراکش به مقام سوم جام‌جهانی رسید که این تیم در دوره‌های کوتاه حضورش در این مسابقات، همواره یکی از مدعیان بوده است.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به دوحه، پرونده جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر امشب بسته می‌شود و با برگزاری دیدار فینال، آرژانتین و فرانسه از چهره تیم قهرمان رونمایی می‌‎شود. دیشب هم ۲ تیم بازنده جدال‌های نیمه نهایی یعنی کرواسی و مراکش، در بازی رده‌بندی با هم روبرو شدند تا تکلیف تیم‌های سوم و چهارم مشخص شود.

تجربه بر جنگندگی چربید

جدال کرواسی و مراکش در بازی دیشب رده‌بندی، دومین رویارویی‌شان در قطر بود؛ دو تیم همگروه که در گروه F کنار هم قرار گرفته بودند و روز دوم آذر در اولین رقابت مرحله گروهی با هم روبرو شدند و جدال شان با تساوی بدون گل به پایان رسید.

نگاهی به دیدار رده‌بندی؛ مدعی مادرزاد!

حالا این دو تیم که جام‌جهانی را با هم آغاز کرده بودند، این رقابت‌ها را با جدال با یکدیگر هم به پایان رساندند؛ کرواسی پس از شکست مقابل آرژانتین از دومین صعود متوالی به فینال بازمانده بود و در سوی دیگر مراکش تیم شگفتی ساز جام هم با باخت به فرانسه، نتوانست نتایج تاریخی‌اش در قطر را تاریخی‌تر کند تا این دو تیم پس از ناکامی در صعود به فینال، در بازی رده‌بندی دوباره به هم برسند.

همان طور که پیش‌بینی می‌شد جدال کرواسی و مراکش در بازی رده‌بندی نزدیک و جذاب از آب درآمد و در نهایت این تجربه کروات‌ها بود که بر شور مراکشی‌ها چربید و شاگردان زلاتکو دالیچ، ۲ بر یک برنده نبرد با شیرهای اطلس شدند و مدال برنز جام ۲۲ را با خودشان به زاگرب بردند.

مدعی هستند مگر اینکه خلافش ثابت شود!

از فرانسه ۹۸ تا قطر ۲۰۲۲، ۲۴ سال طول کشید که تا کروات‌ها مدال برنزشان را در جام‌جهانی تکرار کنند. آنها که سال ۹۸ در اولین حضورشان در جام‌جهانی توانسته بودند به مدال برنز برسند و نام‌شان را در فوتبال سر زبان‌ها بیندازند، در ۶ دوره شرکت در جام توانسته‌اند یکی از پرافتخارترین تیم‌ها لقب بگیرند.

پس از کسب مقام سومی ۹۸ و نایب قهرمانی ۲۰۱۸، حالا آنها در ۲۰۲۲ قطر هم به مقام سوم رسیده‌اند تا در نیمی از دوره‌های حضورشان در جام‌جهانی روی سکو رفته باشند، یک تیم قابل احترام و البته همیشه مدعی که توانسته است یک جایگاه ثابت در بین تیم‌های مدعی فوتبال دنیا پیدا کند.

نگاهی به دیدار رده‌بندی؛ مدعی مادرزاد!

کروات‌ها البته در قطر نسبت به دوره قبل، شاهد یک پله عقب‌گرد بودند و نایب قهرمانی در روسیه، تبدیل به مقام سوم در قطر شد، با این حال تیم زلاتکو دالیچ که با ستاره‌ای به نام لوکا مودریچ یکی از تیم‌های خوب جام نشان داد و با حذف برزیل مدعی در یک چهارم نهایی یکی از شگفتی‌های جام را رقم زد. هر چند کروات‌ها در بازی نیمه نهایی مقابل رقیب سنتی سلسائو نتوانستند موفق نشان دهند و برخلاف بازی مرحله قبل مغلوب دیگر مدعی قهرمانی شدند.

جنگنده داخل زمین، پرشور روی سکوها

مراکشی‌ها شگفتی بزرگ جام‌جهانی قطر بودند، مغربی‌ها اگر چه بازی رده‌بندی را واگذار کردند و روی پله چهارم جام قرار گرفتند اما کمتر کارشناس و منتقد فوتبالی حتی تصورش را هم می‌کرد که این تیم آفریقایی تا اینجای جام بالا بیاید و یقه تیم‌های بزرگی را بگیرد و در نهایت به مقام چهارم برسد.

با این حال مراکشی‌ها با یک ترکیب جنگنده و بازیکنانی که یک تیم بودند در جام‌جهانی ۲۰۲۲ فراتر از انتظارها ظاهر شدند، به طوری که با حذف اسپانیا و پرتغال در یک هشتم و یک چهارم، غول‌کش رقابت‌ها لقب گرفتند.

نگاهی به دیدار رده‌بندی؛ مدعی مادرزاد!

آنها در کنار یک تیم جنگنده در داخل زمین، روی سکوها هم تماشاگران پرشوری را حامی خودش می‌دیدند که استادیوم را تبدیل به یک جهنم برای حریف مقابل می‌کردند و تیم شان را با روحیه و باانگیزه به جلو هل می‌دادند.

چنین فاکتورهایی باعث شد تا شاگردان ولید الرکراکی که در دوره گذشته حتی از مرحله گروهی هم بالا نیامده بودند، ۴ سال بعد در قطر به جمع ۴ تیم پایانی جام برسند و اولین تیم تاریخ قاره آفریقا نام بگیرند که مقام چهارم جام را به دست می‌آورد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha