محیط زیست: هوای همدان سالم است

۲۷ آذر ۱۴۰۱، ۱۴:۵۸
کد خبر: 84973668
محیط زیست: هوای همدان سالم است

همدان- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان اعلام کرد: میانگین ۲۴ ساعته شاخص کیفیت هوای همدان در محدوده سالم قرار دارد.

سیده مریم محمدی یکشنبه به ایرنا گفت: به دلیل برودت هوا، سکون هوا و حبس آلاینده ها در ساعاتی از روز به صورت لحظه ای شاهد اعلام شاخص ناسالم برای گروه های حساس در شهر همدان هستیم اما ملاک اعلام آلودگی هوا در سراسر کشور، میانگین شاخص AQI به صورت ۲۴ ساعته است.

وی ادامه داد: طبق پیش بینی اداره هواشناسی استان از یکشنبه ۲۷ آذر ماه تا چهارشنبه ۳۰ آذر هوای شهر همدان با مه رقیق همراه خواهد بود اما در حال حاضر وضعیت کیفیت هوای شهر سالم است و شهروندان همدان هوای مه آلود را با آلودگی ناشی از آلاینده ها اشتباه نگیرند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان تاکید کرد: به طور حتم در صورت تغییر وضعیت کیفیت هوای شهرهای استان، موضوع از طریق کارگروه آلودگی هوای همدان، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی و صدا و سیما به اطلاع عموم مردم می رسد.

محمدی بیان کرد: شهروندان همدان برای اطلاع از آخرین وضعیت کیفیت هوای شهر می توانند از طریق اتصال به سامانه آنلاین پایش کیفی هوا در آدرس https://aqms.doe.ir// همچنین نرم افزار موبایلی این سامانه که قابل دریافت از کافه بازار و مایکت است، شرایط کیفی هوا و آلاینده ها را رصد کنند.

وی اظهار کرد: در صورت گزارش ناسالم بودن وضعیت کیفی هوا برای گروه های حساس از سوی نهادهای مسئول یا در سامانه آنلاین پایش کیفی هوا، انتظار می رود شهروندان به توصیه های دانشگاه علوم پزشکی مبنی حضور نیافتن بیماران تنفسی و قلبی عروقی، سالمندان و زنان باردار، کودکان و بیماران مزمن در فضای باز توجه کرده و توصیه های بهداشتی و پزشکی در زمان آلودگی هوا را جدی بگیرند.

وی با اشاره به رفع آلایندگی های زیست محیطی در سطح استان گفت: صاحبان صنایع در استان موظف به تکمیل خوداظهاری آلایندگی هستند که تاکنون ۸۰درصد در این راستا اقدام کرده اند.

محمدی همچنین بر بهره گیری از ظرفیت و توان سازمان های مردم نهاد و کارشناسان حوزه محیط زیست استان و شهرستان ها از سوی روسای ستادی و شهرستانی تاکید کرد و گفت: با پشتوانه تیم مدیریتی، منابع انسانی و تجربه، تعامل و مشورت تمام تلاش خود را برای پیشبرد اهداف محیط زیست استان به کار می گیریم.

وی افزود: پایش هوا و نظارت بر صنایع و واحدهای آلاینده در سطح استان به صورت شبانه روزی از سوی کارشناسان انجام می شود و در صورت بروز هر گونه خطر آلودگی هوا تمهیدات و تدابیر لازم با هماهنگی مسئولان استان و ستاد مدیریت بحران در دستور کار قرار خواهد گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha