۲۷ آذر ۱۴۰۱، ۱۶:۱۶
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 84973688
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جانمایی مدارس جدید در محله های کم برخوردار البرز انجام شد

کرج - ایرنا - استاندار البرز گفت: جانمایی مدارس جدید در ۶۶ محله کم برخوردار این استان با هدف محرومیت زدایی انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجتبی عبداللهی روز یکشنبه در بیست و چهارمین جشنواره تجلیل از خیرین مدرسه ساز استان افزود: این استان دارای نرخ مهاجر پذیری بالایی در کشور است و از ابتدای تاسیس، سرانه ها و زیرساخت ها متناسب با جمعیت آن نبوده است .

وی اظهار کرد: در سفر استانی رییس جمهور پیشنهاد دادیم که ظرف مدت یک سال طی تعامل دولت و خیرین، ساخت ۱۰۰ مدرسه را به پایان برسانیم ولی این ظرفیت را داریم که این تعداد را به ۲۰۰ یا ۳۰۰ مدرسه در بازه زمانی چهارساله برسانیم چرا که استان البرز برای رسیدن به متوسط کشور به پنج هزار و ۵۰۰ کلاس درس نیاز دارد.

استاندار البرز گفت: در قالب ماموریت های قرارگاه اجتماعی در محله های ۶۶ گانه استان نسبت به احصا نیازهای آموزشی این محله ها اقدام شده است و جانمایی برای احداث مدارس و مراکز آموزشی را آغاز کرده ایم.

وی بیان کرد: خیرین مدرسه ساز استان البرز در کشور خوش درخشیده اند و این ظرفیت ارزشمند و بازوان قدرتمند را فرصتی مغتنم برای ایجاد بسترهای ارتقا کیفیت خدمات رسانی به مردم و تقویت زیرساخت های فقیر استان می دانیم.

عبداللهی افزود: خیرین بسیاری برای مشارکت در ساخت مدرسه اعلام آمادگی کرده اند، اکنون ۳۴ مدرسه آماده و دراین یکسال تحویل آموزش و پرورش شده اگرچه ۶۵ مدرسه در دست ساخت داریم که از پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۹۰ درصد برخوردار هستند ولی تمام تلاش را برای ارتقای سرانه های آموزشی بکار بسته ایم .

استاندار البرز تاکید کرد: در تلاش هستیم ۶۵ مدرسه دیگر نیز تا پایان سال تکمیل کنیم و همچنین ۵۲ زمین برای ارتقای سرانه های آموزشی استان البرز جانمایی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha