پردیس فناوری هسته ای دانش بنیان در استان بوشهر راه اندازی می‌شود

بوشهر- ایرنا - استاندار بوشهر گفت: براساس توافق انجام شده با سازمان انرژی اتمی تا قبل از پایان سال جاری پردیس فناوری هسته ای دانش بنیان در این استان و با مرکزیت شهر بوشهر راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد محمدی زاده روز یکشنبه در آئین آغاز به کار ششمین نمایشگاه ساخت داخل نفت، گاز و پتروشیمی عسلویه با رویکرد دانش بنیان در منطقه عسلویه افزود: همچنین با همکاری منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس پردیس نفت، گاز و پتروشیمی نیز در همین منطقه و در کنار صنعت و واحدهای تولیدی برای شرکت‌های دانش بنیان آماده بهره برداری می شود.

وی افزود: در ابتدای سال آینده این شرکت ها در محلی که برای آنها پیش بینی شده مستقر می‌شوند.

استاندار بوشهر تصریح کرد: با حمایت و پشتیبانی هلدینگ خلیج فارس، به زودی عملیات اجرایی پارک بزرگ تولید کود و سم در نزدیکی فرودگاه عسلویه آغاز می‌شود که در همین ارتباط زمین مورد نیاز اختصاص پیدا کرده است.

وی از شرکت‌ها و تولید کنندگان خواست تا در پارک بزرگ تولید کود و سم مستقر شوند.

محمدی زاده با تاکید بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان استان، گفت: تلاش شده با اختصاص زمین و تامین تسهیلات بانکی از آنها در پارک علم و فناوری خلیج فارس و شرکت شهرک‌های صنعتی نیز حمایت می‌شود.

وی در خصوص ششمین نمایشگاه ساخت داخل نفت، گاز و پتروشیمی عسلویه، عنوان کرد: در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نمایشگاهی برای ایجاد تعامل بهتر بین صنعت و تولید کنندگان در این منطقه برگزار شده است.

محمدی زاده گفت: به طور یقین پیشرفت و تعالی کشور در گرو حمایت از جوانانی است که با استفاده از فناوری، نوآوری، علم و تجربه می‌تواند یک مجموعه را به مجموعه ای دانش بنیان که جایگزین تولید کنندگان مطرح جهانی شوند تبدیل کنند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه به طور قطع شرکت‌های دانش بنیان بخشی از اقتصاد مقاومتی هستند، ادامه داد: در حالی که ایران در تولید علم رتبه 17 جهان را دارد اما تاکنون موفق نشده ایم این تولید علم را تبدیل به ثروت کنیم.

وی اظهار کرد: برگزاری این چنین نمایشگاه و ایجاد تعامل بین صنعت و تولید کنندگان ،این فرصت را فراهم می‌کند تا علم تولیدی در کشور به ثروت تبدیل شود.

محمدی زاده ادامه داد: ششمین نمایشگاه ساخت داخل نفت، گاز و پتروشیمی عسلویه با رویکرد دانش بنیان فرصتی است تا ظرفیت دانش بنیان‌ها به صنعت و صنعت را به شرکت‌های دانش بنیان معرفی و بین این 2 بخش هم افزایی و تبادل فکر، تبادل نظریه و فعالیت ایجاد کرد.

استاندار بوشهر افزود: بسیاری از صنایعی که امروز در منطقه در قالب پالایشگاه‌های گازی، واحدهای پتروشیمی و یا صنعت نفت مشغول به فعالیت و در حال تولید هستند را جوانان ایرانی ساخته اند.

وی تاکیدکرد: وقتی یک جامعه، مردم و کشوری بتوانند صنعت به این بزرگی، مهمی و پالایشگاهی با ظرفیت 48 میلیون مترمکعب گاز و یا یک واحد پتروشیمی بسازند و آن را به تولید برسانند خیلی راحت می‌توانند این واحدها را تعمیر و نگهداری و قطعات و کالاها و خدمات مورد نیاز آن را تامین کنند بنابراین این نمایشگاه فرصتی است تا این دو بخش در تعامل مستقیم باهم قرار گیرند.

استاندار بوشهر با اشاره به ورود سه شهید گمنام به استان بوشهر در روز گذشته افزود: این شهدای گمنام سربازان جنگ نظامی بودند که در دفاع مقدس سینه سپر کردند تا این ملت، سرزمین، مردم و انقلاب و کشور باقی بمانند.

محمدی زاده خطاب به فعالان حوزه صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع پائین دستی پتروشیمی گفت: امروز رزمندگان شما در جنگ اقتصادی دشمن همین جوانان شرکت‌های دانش بنیان هستند و ما موظف هستیم که از آنها حمایت کنیم و توانمندی آنها را به کار گیریم.

وی تاکید کرد: همین طور که جوانان دیروز در جنگ نظامی کشور را در مقابل همه قدرت‌های عالم پیروز کردند این جوانان و نسل جدید نیز می‌تواند این کشور را در جنگ اقتصادی به موفقیت و پیروزی برساند و از دشمنان خود عبور کند.

استاندار بوشهر خطاب به مدیران عالی صنعت گفت: از این جوانان حمایت کنید که این جوانان اتفاقات بزرگی برای کشور، این سرزمین و انقلاب رقم می‌زنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha