۲۸ آذر ۱۴۰۱، ۸:۰۸
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 84974106
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کشت قراردادی پنج محصول کشاورزی برای نخستین بار در قزوین محقق شد

قزوین - ایرنا - مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: کشت قراردادی پنج محصول مهم کشاورزی شامل گندم، ذرت، چغندر، گیاه روغنی کاملینا و پنبه در استان قزوین برای نخستین بار محقق شد.

حسن جلیلوند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر اظهار داشت: در خصوص محصول گندم، سطح ابلاغی برای کشت قراردادی آن ۴۹ هزار و ۷۰۰ هکتار است.

این مسوول خاطرنشان کرد: براساس اطلاعات هفته گذشته در رابطه با کشت این محصول، با ۱۲۴ کشاورز قرارداد منعقد شده اما عقد قرارداد با آنان برای گندم سرعت گرفته و در آینده نزدیک نیز رقم ابلاغی تعیین شده برای کشت قراردادی محقق خواهد شد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: برنامه ما در رابطه با محصولات استراتژیک نظیر گندم در گام نخست، پوشش ۲۰ درصدی اراضی کشت شده در قالب کشاورزی قراردادی بوده و به مرور رساندن آن به سطح ۱۰۰ درصد است.

این مسوول امور زراعی یادآور شد: در سال زراعی جاری همچنین با هماهنگی های انجام شده، کشت قراردادی چغندرقند به میزان ۵۶۶ هکتار و ذرت شیرین به میزان ۲۰۰ هکتار در استان قزوین محقق شده است.

به گفته جلیلوند،کشت قراردادی گیاه روغنی کاملینا در سطح ۲۰۰ هکتار و پنبه در سطح ۶۰ هکتار نیز طی سال زراعی جاری در استان قزوین عملیاتی شده است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه کشت قراردادی از برنامه های جدید و از اولویت های وزرات جهاد کشاورزی به شمار می رود، اظهار داشت: در قالب کشت قراردادی خیال کشاورزان بابت فروش محصول خود با قیمت مناسب راحت است و تامین بذر و کود مورد نیاز آنان با سهولت بهتری انجام می شود و در نهایت نیز برنامه ریزی در بخش زراعت به منظور تولید محصولات مهم کشاورری که در تامین امنیت غذایی جامعه مهم هستند، بهتر صورت می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: پیشبرد کشاورزی قراردادی در تحقق اهداف برنامه اصلاح الگوی کشت، ارتقای بهره وری و کاهش مصرف آب نیز موثر خواهد بود و توجیه اقتصادی بیشتری را برای کشاورزان به دنبال دارد.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار اراضی کشاورزی است که از این میزان ۷۵ هزار هکتار باغ میوه و سایر زمین ها زراعی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha