۲۸ آذر ۱۴۰۱، ۸:۲۱
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 84974123
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیشرفت بالای ۱۲ طرح ابلاغی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در البرز

کرج – ایرنا- مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان البرز اعلام کرد: در سفر ۱۸ فروردین ماه امسال رییس جمهور به استان البرز ۱۲ طرح ویژه محرومان برای اجرا به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تصویب و ابلاغ شد که بیشتر آن ها بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

محمدمهدی پورسلیمانی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ساخت ۵۲ واحد مسکونی برای خانواده های دارای ۲ معلول و بیشتر، اهدای ۳۵ دستگاه ویلچر، حمایت از درمان افراد مبتلا به سرطان و بیماری صعب العلاج و پرهزینه و مشارکت در ساخت مدرسه ۱۳ کلاسه روستای فشند شهرستان ساوجبلاغ از جمله این طرح ها است.

پورسلیمانی افزود: سرمایه گذاری در طرح های بنگاه محور و کارگاهی ، اجرای ۳۰۰ طرح اقتصادی اجتماعی محور، ایجاد زیرساخت انتقال و ذخیره آب کشاورزی در شهرستان طالقان و حمایت از اشتغال و کارآفرینی بانوان استان البرز توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در حال انجام است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان البرز بیان کرد: تکمیل سه طرح کلان اقتصادی توسط گروه دارویی برکت مشتمل بر تکمیل و بهره برداری از کارخانه های تولید واکسن و محصولات دارویی بیوژنریک و رادیوداروهای پیتیدی ، غربالگری بینایی، اهدای عینک و تامین هزینه درمان چشم کودکان محروم غربالگری، عضلانی و اسکلتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۵ درصد از دیگر این طرح ها است.

وی  از طرح حمایت از درمان زوج های نابارور مناطق محروم و کودکان محروم کم شنوا و کاشت حلزونی به عنوان یکی دیگر از مصوبه های سفر رییس جمهور در البرز نام برد و گفت: این طرح  بالای ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

در سفر ۱۸ فروردین ماه امسال رییس جمهور و هیات دولت به استان البرز ۱۷۲ طرح و برنامه توسعه ای با اعتباری حدود ۱۰ هزار و ۷۴۳ میلیارد تومان برای استان مورد تصویب قرار گرفت، همچنین پیشنهاد ارتقا سه شهر کمالشهر، محمدشهر و ماهدشت به شهرستان نیز مطرح شد که مورد استقبال رییس جمهور قرار گرفت و دراین زمینه دستور ویژه صادر کرد.

موافقت با اختصاص ۲۳ هزار و ۲۴۴ میلیارد تومان تسهیلات و ۶۱ هزار و ۶۶۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی و بانک ها برای پیشبرد پروژه ها از دیگر رهاوردهای سفر رییس جمهور به استان البرز بود که باید تصویب اعتبار برای ی ۵۴ طرح در بخش زیربنایی استان با ۶ هزار و ۶۰۱ میلیارد تومان اعتبار، ۱۰۵ میلیارد تومان تسهیلات و ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی و بانک ها را نیز اضافه کرد.

در سفر یک روزه رییس جمهور به البرز در بخش صنعت و معدن نیز ۶ توافق با اعتباری حدود ۱۵۵ میلیارد تومان و ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات صورت گرفت.

در حوزه فرهنگی و آموزشی و ورزشی نیز ۳۹ توافق با اعتباری حدود یک هزار و ۷۶۸ میلیارد تومان و در بخش رفاهی و اجتماعی ۱۶ توافق با اعتبار ۱۷۰ میلیارد تومان و ۲۰۵ میلیارد تومان تسهیلات مصوب شد و در حوزه بهداشت و درمان نیز ۱۳ توافق با اعتباری بیش از ۷۵۵ میلیارد تومان و در حوزه آب، خاک و کشاورزی ۲۹ توافق با اعتباری حدود ۷۳۸ میلیارد تومان انجام شد.

براساس گزارش استاندار البرز در سفر رییس جمهور به این استان در حوزه اشتغال چهار توافق با اعتباری حدود ۳۴۰ میلیارد تومان و تسهیلات به مبلغ ۲۰ میلیارد تومان و در حوزه های امنیتی، انتظامی و قضایی نیز ۹ توافق با اعتبار ۲۵۱ میلیارد تومان صورت پذیرفت و در مجموع نیز سرمایه گذاری و مشارکت بانک ها طی ۲ توافق به ۲۲ هزار و ۸۹۴ میلیارد تومان مورد موافقت قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha