۲۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۱:۴۳
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 84974146
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

ششمین مهرواره "با خدا حرف بزن" در خراسان‌شمالی آغاز شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: این مهرواره با هدف پرورش حس دینی، افزایش نشاط معنوی و کاهش آسیب های اجتماعی برای کودکان و نوجوانان از امروز(دوشنبه) در استان آغاز و در اواخر اسفندماه طی مراسمی از برگزیده ها تجلیل می شود.

فرهاد آقابیگی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نیایش و آرامش، زندگی شیرین من، دوست من، خدا و شادی و امید از موضوعات مهرواره است و هر شرکت کننده آثار را در ۲ بخش مرتبط با گروه سنی خود ارسال کند.

وی تصریح کرد : شرکت کنندگان این مهرواره در گروه سنی نوباوه، نوخوان، نونهال، نونگاه و نوجوان در بخش های نمایشنامه خوانی رادیویی(صوتی)، فیلم کوتاه(۱۰۰ ثانیه ای)، ادبی (بازآفرینی)، نقاشی، خوشنویسی (تحریری، قلم نی)، عکاسی (موبایلی) و اذان آثار تولید و به دبیرخانه مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارسال کنند.

آقابیگی با اشاره به بخش نمایش نامه خوانی رادیویی گفت: نمایشنامه خوانی در قالب فایل صوتی ویژه اعضای خانواده و گروه است و در این بخش، تعدادی از نمایشنامه ها و کتاب قصه با موضوعات " نیایش، آرامش، زندگی شیرین من، دوست من خدا، شادی و امید "معرفی و در اختیار علاقمندان قرار می گیرد.

وی افزود: خانواده ها و یا گروه های شرکت کننده در قالب فایل صوتی، به خوانش نمایشنامه و اجرای نقش های مختلف می پردازند و خلاقیت در استفاده از موسیقی بلامانع است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان خراسان شمالی با بیان اینکه در بخش فیلم کوتاه ۱۰۰ ثانیه فیلم‌های ارسالی باید در جهت موازین قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران باشد اظهار کرد : فیلم های ارسالی هیچ محدودیتی در سال ساخت ندارند و جوایز و تندیس جشنواره به کارگردان اثر تعلق می گیرد.

وی با اشاره به بخش فراخوان ادبی جشنواره نیز ادامه داد: شرکت کننده گان در این بخش بیش از ۱۶ سال داشته باشند و هریک حداکثر پنج اثر ارسال کند، شعر ها باید با مضامین کودک و نوجوان با موضوعات مرتبط با جشنواره باشد.

آقابیگی ادامه داد: در بخش نقاشی نیز ابعاد اثر حداقل A۴ و حداکثر ۵۰ در ۷۰ باشد و استفاده از همه تکنیک های نقاشی بلامانع است.

وی تصریح کرد: در بخش فراخوان خوشنویسی نیز هر شرکت کننده حداکثر ۲ اثر ارسال کند و آثار خط تحریری روی کاغذ a۴ ساده تحریر و ارسال شود و در بخش فراخوان عکاسی نیز گروه سنی شرکت کنندگان نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال، بزرگسالان ۱۸ سال به بالا است و هر شرکت کننده حداکثر سه عکس ارسال کند.

آقابیگی بیان کرد: عکس نباید دارای قاب، حاشیه و موارد مشابه باشد و هیچ نوشته ای از قبیل عنوان عکس، نام عکاس و یا نشانه ای دیگر نباید روی عکس باشد.

وی عنوان کرد: آیین اختتامیه این مهروراه در اواخر اسفندماه در بجنورد برگزار و از آثار برتر تقدیر می شود.

خراسان شمالی ۲۰ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شامل ۱۰ مرکز ثابت و ۱۰ مرکز سیار دارد که ۱۱ هزار نفر در آنها عضویت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha