نخستین رویداد ملی استارتاپی سلامت محور رازی در البرز برگزار شد

کرج – ایرنا – نخستین رویداد ملی استارتاپی سلامت محور رازی روز دوشنبه با حضور محققان و پژوهشگران در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی مستقر در حصارک کرج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا،معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در آیین آغازین رویداد ملی استارتاپی سلامت محور رازی گفت: فراخوان رویداد ملی استارتاپی از ۱۵ شهریور تا ۱۵ مهرماه سال جاری انجام شد که تعداد زیادی از خلاصه فناوری ها به دبیرخانه رویداد ارسال شد و در کمیته علمی رویداد با حضور اساتید و داوران منتخب، به دقت مورد بررسی و داوری قرار گرفت.

سهیلا مرادی بیدهندی با بیان اینکه از میان آثار رسیده چهار فناوری واجد شرایط برای معرفی و تجلیل در این رویداد، انتخاب شد، افزود: رویداد ملی استارتاپی با هدف تعامل جدی تر با فناوران منتخب برنامه ریزی شده است.

معاون تحقیقات و فناوری موسسه رازی، این رویداد استارتاپی را فرصتی استثنایی برای آگاهی همکاران و فناوران از مقررات و الزامات قانونی در خصوص تاسیس شرکت تا تجاری سازی دانست و اظهار کرد: با شرکت در کارگاه های توانمندسازی این رویداد، فناوران پاسخ بسیاری از ابهامات و سووالات خود در زمینه فعالیت استارتاپ ها را دریافت کردند.

مرادی بیدهندی گفت: شرکت کنندگان در این رویداد گواهی نامه شرکت در کارگاه آموزشی دریافت کردند که می تواند کمک مناسبی برای طی کردن مراحل بعدی اعم از تاسیس شرکت یا تجاری سازی محصولات باشد.

وی افزود: شناسایی فناوری‌های برتر و فناوران نخبه حوزه واکسن و فرآورده‌های بیولوژیک، برگزاری کارگاه‌های تخصصی توانمندسازی نخبگان، فناوران و ایده‌پردازان، اعلام نیازهای فناورانه و فراخوان فناوری‌های سلامت‌محور مورد حمایت موسسه رازی و تبیین تسهیلات و حمایت‌ها از جمله رویکردهای نخستین رویداد ملی استارت‌آپی سلامت‌محور رازی است.

موسسه رازی در مدار حمایت از شرکت های فناور عرصه بیولوژیک

دبیر اجرایی نخستین رویداد استارتاپی سلامت محور رازی نیز گفت: در حاشیه این رویداد ، فضای مناسب و رایگان به بیش از ۱۰ شرکت فناور اختصاص یافت.

علیرضا یوسفی با اشاره به ضرورت حمایت از شرکت ها و واحدهای فناور گفت: تلاش کرده ایم تا در جریان برگزاری این رویداد، شرایط لازم و مناسبی را برای معرفی و شناساندن شرکت های فناور و محصولات آنها فراهم کنیم.

وی افزود:به همین منظور، در محل برگزاری رویداد، به ۱۰ شرکت و واحد فناور فعال در حوزه محصولات بیولوژیک، فضاهایی را به صورت رایگان اختصاص داده ایم تا بتوانند حوزه های فعالیت و محصولات و ایده های خود را به حاضران و شرکت کنندگان در این مراسم، معرفی و ارائه کنند.

رییس مرکز رشد فناوری رازی اظهار کرد: برگزاری کارگاه های توانمند سازی، تشریح فناوری های مورد نیاز موسسه رازی، معرفی و تقدیر از شرکت ها و واحدهای فناور برگزیده، به همراه بازدید از میز فناوران، از بخش های جذاب این رویداد علمی و تخصصی است.

نخستین رویداد ملی استارتاپی سلامت محور رازی در سه پنل علمی «قوانین مرتبط با تولید دانش بنیان»، «تجاری سازی فناوری» و «رازی و حمایت از فناوران» برگزار شد و به برترین ها نیز جوایزی اهدا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha