۲۹ آذر ۱۴۰۱، ۸:۱۲
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84974231
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

بررسی آخرین وضعیت حادثه آتش‌سوزی مینی‌بوس در شهرستان بروجن

شهرکرد- ایرنا-حادثه آتش‌سوزی مینی‌بوس در شهرستان بروجن صبح دوشنبه ۲۱ آذرماه رخ داد که در این زمینه پرونده‌ای از سوی دستگاه‌های متولی تشکیل شده است و مراحل رسیدگی به این پرونده اکنون در جریان است.

به گزارش ایرنا، با وقوع این حادثه رسیدگی به علت آتش سوزی از سوی دستگاه‌های متولی آغاز شد و استاندار چهارمحال و بختیاری نیز همان روز خواستار رسیدگی به علت بروز این حادثه شد.

از سوی دیگر سرپرست فرمانداری بروجن با اشاره به وقوع آتش‌سوزی یک دستگاه مینی‌بوس در صبح روز دوشنبه ۲۱ آذرماه در این شهرستان گفت: برای رسیدگی به این حادثه پرونده در دادسرای بروجن تشکیل شده است.

فتاح کرمی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه در این حادثه ۱۰ نفر مصدوم شدند، افزود: براساس بررسی و ارزیابی اولیه، علت بروز این حادثه از سوی کارشناسان آتش‌نشانی استفاده از وسیله گازسوز غیراستاندارد(پیک‌نیک) در خودرو گزارش شده است.

وی اظهار داشت: به دلیل شدت سوختگی این افراد از ناحیه صورت و دست‌ها و ریه، متاسفانه پنج نفر از مصدومان فوت کردند و سه نفر از مصدومان نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام موسی کاظم(ع) اصفهان بستری هستند.

کرمی اظهار داشت: وضعیت یکی از مصدومان در بیمارستان بهتر است و هر سه مصدوم در بخش مراقبت ویژه بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان تحت مداوا هستند.

سرپرست فرمانداری شهرستان بروجن به تشکیل کمیته سه نفره متشکل از نماینده فرمانداری، کار، تعاون و رفاه اجتماعی، تامین اجتماعی در شهرستان اشاره کرد و افزود: این حادثه از سوی اداره کار و تامین اجتماعی به عنوان یک حادثه ناشی از کار تشخیص داده شده است و تمام قوانین اداره کار و تامین اجتماعی باید برای این افراد اجرا شود.

کرمی گفت: پرونده این حادثه در دادسرای شهرستان تشکیل و تمام اطلاعات و داده‌ها جمع‌آوری و در اختیار دادستان شهرستان قرار داده شده است.

ورود دادستانی برای رسیدگی به این حادثه

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به وقوع آتش‌سوزی یک دستگاه مینی‌بوس در شهرستان بروجن، گفت: راننده مینی‌بوس حامل کارگران با دستور قضایی دادستان بروجن دستگیر شد.

عبدالرضا علیمحمدی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ضمن تسلیت به خانواده جانباختگان حادثه رانندگی در محور نقنه به سمت دهاقان افزود: رسیدگی به علت وقوع حادثه در دستور کار قرار دارد و با هرگونه سهل انگاری برخورد قانونی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این حادثه به دلیل استفاده از وسایل گرمایشی غیراستاندارد توسط راننده خودرو رخ داده است، گفت: با انجام اقدامات قضایی، راننده دستگیر شده است و با هرکسی که در این زمینه قصور و کوتاهی داشته است، نیز برخورد قضایی صورت می‌گیرد.

برخورد قاطع با مقصران آتش‌سوزی مینی بوس بروجن انجام می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب بروجن با اشاره به وقوع آتش‌سوزی یک دستگاه مینی‌بوس در شهرستان بروجن، گفت:با مقصران آتش‌سوزی مینی‌بوس بروجن انجام می‌شود.

مهدی حاج آقا معمار روز سه‌شنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود:هم‌اکنون پرونده قضایی برای این حادثه در دادسرا بروجن تشکیل شده و پیگیری‌های لازم برای احقاق حقوق مصدومان و متوفیان در دست اجراست.

وی اظهار داشت: برای نتیجه‌گیری دقیق اقدامات لازم قضایی از جمله بررسی دوربین‌های مداربسته، بررسی تماس‌های انجام شده با آتش‌نشانی و فوریت‌های اورژانس بروجن، اظهارات افراد حاضر در محل حادثه، جمع‌آوری و برای احراز و تعیین درصد تقصیر به کارشناسان مربوطه ارسال شده است.

حاج آقا معمار افزود: براساس نظریه ابتدایی تقصیر راننده مینی‌بوس محرز اعلام شده و در جریان رسیدگی به این پرونده راننده مینی‌بوس بازداشت و در روزهای آینده نیز احتمال افزایش تعداد بازداشت‌شدگان وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه نظریه تکمیلی کارشناسی ارایه و مقصران احتمالی در این نظریه اعلام خواهد شد، افزود: مقصران احتمالی این حادثه شناسایی می‌شوند و هیچ‌گونه اقماضی در برخورد باآنها صورت نخواهد گرفت.

پیکر ۲ جانباخته حادثه آتش‌سوزی مینی‌بوس در بروجن تشییع شد

پیکر ۲ جان‌باخته حادثه آتش‌سوزی مینی‌بوس در شهرستان بروجن تشییع و در شهر نقنه خاکسپاری شد.

سرپرست فرمانداری شهرستان بروجن با اشاره به وقوع آتش‌سوزی یک دستگاه مینی‌بوس در صبح روز دوشنبه ۲۱ آذرماه در این شهرستان گفت: پنج نفر از مصدومان این حادثه فوت کردند که پیکر سه جان باخته دیگر نیز روز یکشنبه ۲۷ آذرماه در شهرستان بروجن تشییع شد.

فتاح کرمی روز سه‌شنبه در آیین تشییع جانباختگان این حادثه با بیان اینکه هم اکنون سه مصدوم این حادثه در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام موسی کاظم(ع) اصفهان بستری هستند، اظهار داشت: پرونده این حادثه در دادسرای شهرستان تشکیل و تمام اطلاعات و داده‌ها جمع‌آوری و در اختیار دادستان شهرستان قرار داده شده است.

وی اظهارداشت: با هماهنگی با امام جمعه و نماینده شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه همزمان با مراسم هفتمین روز درگذشت جانباختگان این حادثه در شهرستان بروجن عزای عمومی اعلام شده است.

به گزارش ایرنا، در آتش سوزی روز دوشنبه ۲۱ آذر در محور نقنه به دهاقان، ۱۰ نفر مصدوم شدند که از این تعداد هشت زن و یک مرد به بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم (ع) اصفهان منتقل شدند و روز شنبه مصدوم آقا از بیمارستان ترخیص شد و پنج نفر از بانوان مصدوم به دلیل درصد بالای سوختگی فوت کردند.

شهرستان بروجن ودر فاصله ۶۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha