۲۹ آذر ۱۴۰۱، ۸:۲۶
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84974570
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۳۰ هیات ورزشی در زنجان فعالیت می‌کند

۲۹ آذر ۱۴۰۱، ۸:۲۶
کد خبر: 84974570
۳۳۰ هیات ورزشی در زنجان فعالیت می‌کند

زنجان - ایرنا - مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: در حال حاضر ۴۸ رشته، ۳۳۰ هیات ورزشی و سه هیات ورزشی  کارگری، دانش آموزی و دانشجویی در این استان فعالیت می‌کند که حمایت از فعالان در این حوزه‌ها از ابعاد مختلف نتایج مثبتی به همراه خواهد داشت.

جواد بازرگان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه رسالت اصلی این اداره کل، توسعه ورزش همگانی و فرهنگ سازی آن در بین عموم است، افزود: اقدامات خوبی طی چند سال گذشته در حوزه ورزش رخ داده است، اما ۲ سال شرایط کرونایی، کم تحرکی و زندگی ماشینی به ظهور و بروز بیماری‌های مختلفی منتهی شده است.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ سازی می تواند گروه‌های هدف را به سمت ورزش همگانی سوق دهد، اضافه کرد: رسالت ما بستر سازی برای تحقق این امر مهم است و در این زمینه تفاهم نامه ای با شهرداری برای همکاری های بین بخشی تدوین شده است.

بازرگان با بیان اینکه مقرر شده است بوستان هایی به رشته های مختلف ورزشی اختصاص یابد، ادامه داد: در این خصوص جاده تندرستی پیشنهاد داده شده است که در صورت عمومی سازی ورزش و تقویت آن می‌توان به تحقق برنامه های هدف گذاری شده بیش از گذشته امیدوار بود.

وی با بیان اینکه نیمه اول امسال نیز یکسری فعالیت های ورزشی به سطح خیابان و بوستان های استان هدایت و برنامه های متعددی نیز برگزار شد، اظهار داشت: در حوزه قهرمانی هم این استان شرایط خوبی دارد بطوریکه می توان گفت در ۱۹ رشته ظرفیت های لازم وجود دارد و در صورت حمایت های لازم صنایع و وجود حامی مالی ۱۶ رشته آن حرفی برای گفتن دارند.

بازرگان، با اشاره به اینکه ۳۰۰ جشنواره در طی یکسال با عناوین مختلف برگزار شده است، گفت: ۵۰۰ مورد مسابقات انتخابی، شهرستان و استانی در رشته های مختلف برگزار شده است و ۱۳۵ مورد اعزام به مسابقات کشوری و لیگ و ۳۵ مورد میزبانی مسابقات کشوری داشتیم.

این مسوول با بیان اینکه استان زنجان طی تیر ماه امسال ۱۳ رویداد ورزشی را در استان میزبانی کرد، گفت: طی ۶ ماهه اول امسال حدود ۶ هزارو ۵۰۰ ورزشکار به استان زنجان آمدند و این رخداد برای استان از ابعاد مختلف تاثیر گذار است.

وی با اشاره به برگزاری بیش از ۱۰ مورد اردوی تیم ملی در استان یادآور شد: یکی از افتخارات کشورمان، تیم ملی والیبال جانبازان و معلولان است که استان رقابت های آن را میزبانی می‌کند و طبق برنامه ریزی ها اردوهای دیگری نیز برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha