۲۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۱:۲۰
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84974631
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۰۰ میلیارد ریال برای بهسازی شبکه‌های برق خراسان‌شمالی اختصاص یافت

بجنورد-ایرنا- سرپرست شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی شبکه‌های فرسوده برق این استان در قالب طرح بهارستان اختصاص یافت.

به گزارش ایرنا، حسن چاهی روز سه شنبه در دیدار با جمعی از جامعه ایثارگران خراسان شمالی اظهارکرد: طرح بهارستان اردیبهشت‌ماه سال جاری از سوی شرکت توانیر طراحی شد و در آن شرکت‌های توزیع برق مکلف شدند تا شبکه برق روستاها را بهسازی ‌کنند و این مهم نیز در استان به خوبی اجرا شد.

وی تصریح کرد: ۳۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح بهارستان برای اصلاح و ترمیم شبکه های فرسوده برق روستایی مصوب شد که تلاش می شود تا این اعتبار به ۲ برابر افزایش یابد.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی در ادامه تامین برق، اصلاح و ایمنی شبکه های فرسوده برق روستایی را از دغدغه های اصلی این شرکت دانست و بیان کرد: این خدمات در ۱۴۸ روستا از مجموع ۱۵۵ روستای استان با اعتبار ۵۶۰ میلیارد ریال انجام شده است.

وی ادامه داد: یکهزار و ۵۱۰ میلیارد ریال اعتبار برق رسانی استان در سال گذشته جذب شد و امسال نیز ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح هایی مانند توسعه زیرساخت های شبکه برق و تأمین برق متقاضیان جدید مصوب شده است.

چاهی گفت: دستیابی به سه شاخص مهم کاهش تلفات، کاهش میزان زمان خاموشی به ازای هر مشترک و افزایش خدمات غیر حضوری تا سال ۱۴۰۵ از رویکردهای این شرکت است که برنامه ریزی لازم در این زمینه انجام می شود.

وی یادآور شد: پیش بینی ساخت نیروگاه‌های پنج و ۱۰ مگاواتی خورشیدی در منطقه اسفراین و گرمه و جاجرم و همچنین تهیه طرح پست چهارم فوق توزیع در جنوب شهر بجنورد از مهمترین برنامه های شرکت است.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که هم اینک ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری و روستایی استان از برق برخوردارند و ۳۸۵ هزار مشترک برق در بخش های تجاری، خانگی، ادارای و صنعتی و کشاوزی تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha