۲۳۰ میلیارد ریال برای بهسازی شبکه‌های برق روستایی خراسان‌شمالی هزینه شد

بجنورد-ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌شمالی گفت: نیمه نخست امسال ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار در قالب اجرای طرح "بهارستان" برای اصلاح و بهسازی شبکه‌های فرسوده برق روستایی استان هزینه شد.

حسن چاهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شبکه های فرسوده برق ۴۵ روستای خراسان شمالی در ۶ ماه نخست امسال با اجرای طرح بهارستان اصلاح و نوسازی شد.

وی افزود: اصلاح و مرمت شبکه های فرسوده برق ۹۱ روستای دیگر استان نیز در دستور کار قرار دارد و برای اجرای این طرح ها بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

چاهی یادآور شد: جابجایی و مقاوم‌سازی پایه‌های برق در معابر روستایی، تأمین ولتاژ مطمئن مشترکین روستایی، اصلاح روشنایی معابر عمومی روستاها، اصلاح فرسودگی شبکه برق

روستاهای مشمول طرح و توسعه شبکه و تأمین برق متقاضیان جدید انشعاب از اهداف اجرای طرح بهارستان است.

برق رسانی به ۱۴ روستا و شهرک روستایی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌شمالی گفت: همچنین در ۶ ماهه نخست امسال برق رسانی به یک روستا و ۱۳ شهرک روستایی استان با ۱۷۹ میلیارد ریال اعتبار انجام شد.

چاهی اظهار کرد: برق رسانی به واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن از اولویت های شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی است که برای اجرای آن بیش از ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: برای تامین برق ۱۱ حلقه چاه آب شرب خراسان شمالی نیز ۱۹۵ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

تعداد روستاهای برخوردار از برق استان بیش از ۹۴۰ پارچه است که از این تعداد ۷۲۱ روستای خراسان شمالی جمعیتی بالای ۲۰ خانوار و مابقی کمتر از این تعداد دارند.

خراسان شمالی ۴۱۰ هزار مشترک برق دارد که از این تعداد ۳۳۲ هزار مشترک برق خانگی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha