۲۸ آذر ۱۴۰۱، ۲۰:۰۰
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 84974997
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صنعاء: معلق نگه داشتن یمن میان جنگ و صلح زیاد طول نمی‌کشد

تهران-ایرنا- شورای عالی سیاسی یمن بار دیگر مخالفت صنعاء با معلق ماندن این کشور میان صلح و جنگ طبق خواسته ائتلاف متجاوز سعودی را اعلام و تاکید کرد که این وضعیت زیاد طول نخواهد کشید.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از شبکه المسیره، شورای عالی سیاسی یمن امروز با برگزاری نشستی به ریاست مهدی المشاط رئیس این شورا در این باره خاطرنشان کرد: یمن در زمان مناسب اقدامات مناسب را انجام خواهد داد و از طرح ائتلاف برای به دام انداختن یمن در این تله جلوگیری خواهد کرد.

شورای عالی سیاسی یمن همچنین با استقبال از تلاش‌های انجام شده در جهت برقراری صلح در یمن بر موضع ثابت صنعاء مبنی بر برقراری صلح عادلانه برپایه حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور تاکید کرد.

حاضران در نشست همچنین بر جدایی پرونده انسانی یمن از پرونده نظامی تاکید و اعلام کردند که پیشرفت در پرونده انسانی نشانه موفقیت هرگونه میانجیگری و یا تماس و گفت‌وگو در این زمینه است.

شورای عالی سیاسی یمن در ادامه بر حفاظت از منابع یمن و ضرورت جلوگیری از غارت این منابع توسط متجاوزان تاکید کرد.

در این نشست همچنین سطح آمادگی نیروهای مسلح یمن برای جلوگیری و بازدارندگی جاه طلبی‌های آمریکایی - صهیونیستی نسبت به منابع، جزایر و گذرگاه‌های آبی این کشور بررسی شد.

شورای عالی سیاسی یمن در ادامه بر آمادگی کامل نیروهای مسلح این کشور برای مقابله با هرگونه تهدید علیه حاکمیت یمن تاکید کرد و افزود: هرگونه اقدامی که رنج مردم یمن را چه در سطح اقتصادی، چه در سطح انسانی و چه نظامی دو چندان کند، عواقب ناگواری در پی خواهد داشت.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

این کشورها پس از ۷ سال تجاوز به یمن و کشتار هزاران نفر و تخریب زیرساخت‌های این کشور نه تنها به اهداف خود نرسیدند بلکه به دنبال ضربات موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن به عمق خاک آنها مجبور به پذیرش آتش بس شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha