۲۹ آذر ۱۴۰۱، ۹:۵۷
کد خبرنگار: 898
کد خبر: 84975230
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک هزار مددجو در زندان های البرز مشغول به کار هستند

کرج - ایرنا - مدیر کل زندان‌های البرز اعلام کرد: اکنون یک هزار مددجو در رشته های مختلف مهارتی در کارگاه های تولیدی ندامتگاه های این استان مشغول به کار هستند.

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان البرز، علی چهارمحالی روز سه شنبه اظهار کرد: به همت بنیاد تعاون زندانیان البرز ۵۲ کارگاه در رشته های مختلف تولیدی و مهارتی از جمله مونتاژ لامپ‌های LED، موس، ریگلاتور خودرو، فیلتر هوا و روغن خودرو، کلید و پریز برق، پالت‌های صنعتی، مبلمان معرق چرم، بسته بندی مواد غذایی، خیاطی، نجاری، کشاورزی و امثال در ندامتگاه فعال هستند.

وی اظهار کرد: افزون براین کارگاه ها با ۳۳ واحد صنعتی کشوری و استانی مانند گروه خودروسازی سایپا قرار دادبرای اشتغال زندانیان دارای رای قضایی باز منعقد شده است .

چهارمحالی گفت : زندانیان در کنار دریافت دستمزد و توانمندسازی با محیط کار حرفه‌ای نیز آشنا می شوند تا بتوانند پس از آزادی در این کارگاه‌ها مشغول به کار شوند.

مدیر کل زندان‌های استان البرز در خصوص دستمزد زندانیان بیان کرد: به هر زندانی بر اساس ساعت کاری و حضور در کارگاه‌ها تا مبلغ ۸۱ میلیون ریال در ماه دستمزد پرداخت می شود؛ همچنین واحدهای صنعتی و کارگاهی بخش خصوصی در ازای به کارگیری هر زندانی رای باز یا آزاد شده وام کم بهره

دریافت می کنند.

وی افزود: واحدهای تولیدی صنعتی بخش خصوصی به ازای به کارگیری هر زندانی بین ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت خواهند کرد ضمن آنکه برای حمایت از زندانیان آزاد شده نیز وام کم بهره پیش بینی شده است.

از چهار زندان مستقر در استان البرز ۲ زندان تحت پوشش اداره کل زندان های البرز و ۲ زندان دیگر مربوط به استان تهران هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha