۲۹ آذر ۱۴۰۱، ۹:۳۶
کد خبر: 84975278
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نگرانی‌ نسبت به افزایش خشونت و تهدیدها علیه نمایندگان کنگره آمریکا

تهران- ایرنا- توماس منگر رئیس پلیس کنگره آمریکا طی گزارشی در مجلس سنا با اعلام رقم ۹ هزار تهدید علیه اعضای کنگره ظرف یک سال، این آمار را نگران‌کننده ارزیابی کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری اکسیوس، «توماس منگر» رئیس پلیس کنگره آمریکا در جلسه کمیته قوانین سنا گفت که پلیس کنگره سال گذشته بیش از ۹ هزار تهدید علیه اعضای کنگره به ثبت رسانده است.

وی افزود: تهدیدها علیه نمایندگان فدرال در ۶ سال گذشته نزدیک به ۴۰۰ درصد رشد داشته است. وی این رقم را نگران کننده ارزیابی کرد.

این مقام در بیانیه خود در سنا تشریح کرد: من در مورد شدت و حدت فضای کنونی حاکم زیاده روی نمی کنم، اما بی تردید نفرت و خشونت بخشی از این روند نگران کننده است.

وی با اشاره به حملات علیه «لی زلدین» نماینده جمهوری خواه کنگره و «پل پلوسی» همسر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان و تهدیدها علیه دیگر اعضای کنگره، آن را نشانه ای اسف بار از میزان از هم گسستگی جامعه آمریکا دانست.

خشونت و تهدید علیه قانونگذاران از زمان روی کار آمدن «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری پیشین آمریکا در سال ۲۰۱۷، روند افزایشی داشته و بیم و هراس بسیاری میان اعضای کنگره برانگیخته است.

منگر دیروز دوشنبه خاطرنشان کرد که از زمان شورش ۶ ژانویه، پلیس کنگره پیشرفت های بزرگی در جهت بهبود امنیت کارکنان داشته، اما هنوز کارهای زیادی برای انجام باقی مانده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha