۲۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۳۲
کد خبر: 84975360
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۹ هزار و ۶۰۰ جلد کتاب در بوشهر اهدا شد

۲۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۳۲
کد خبر: 84975360
 ۱۹ هزار و ۶۰۰ جلد کتاب در بوشهر اهدا شد

بوشهر - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: امسال تاکنون ۱۹ هزار ۶۰۰ جلد کتاب از سوی این اداره کل در سطح استان اهدا شده است.

عبدالرحیم افروغ روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این شمار کتاب با اعتبار یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان از سوی خانه کتاب خریداری و در سراسر استان بوشهر اهدا شده است.

وی ادامه داد: بیشتر کتاب‌های اهدایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر به آموزش و پرورش و کتابخانه‌های مدارس ارسال شده است.

افروغ عنوان کرد: کانون‌های مساجد، دستگاه‌ها و اداره‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها، مراکز بسیج و موسسات فرهنگی استان از دریافت کنندگان این کتاب‌های اهدایی هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه امسال خریداری کتاب از مرکز انجام شده، گفت: بیشترین تقاضا در استان برای دریافت کتاب‌های کودک و نوجوان بوده اما اختصاص به این گروه سنی متناسب نیست.

افروغ با اشاره به حمایت از نویسندگان بومی در قالب خریدهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: نویسندگان بومی می‌توانند آثار خود را ثبت کنند و خانه کتاب نوشته‌های اعلام وصول شده را بررسی و در فهرست خرید قرار می‌دهد.

وی یادآورشد: سال ۱۴۰۰ میزان ۱۳۰ میلیون تومان برای خرید ۶۰ عنوان کتاب و اهدا در این استان تخصیص یافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: در توزیع و تقویت منابع کتابخانه‌ای، روستاهای استان در اولویت قرار دارند و نگاه ویژه‌ای به تقویت منابع کتابخانه‌ای انها وجود دارد.

افروغ با اشاره به راه‌اندازی ۱۳ کتابخانه کوچک روستایی در روستاهای فاقد کتابخانه عمومی در امسال، یادآورشد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از تامین منابع کتابخانه‌ای این مراکز حمایت کرده و افزایش مداوم این منابع را در دستورکار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha