۲۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۷:۰۸
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 84975954
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کارشناس پاکستانی: کشورهای همسایه بر مذاکره جهت حل مسائل تمرکز کنند

تهران – ایرنا – سید فراز حسین نقوی محقق ارشد موسسه مطالعات منطقه ای در اسلام آباد، اعلام کرد که کشورهای همسایه باید بر همکاری و گفت وگو به منظور حل مسائل متمرکز شوند.

وی روز سه شنبه در مصاحبه اختصاصی با ایرنا در حاشیه سومین مجمع گفت وگوی تهران گفت که ما شاهد تغییرات ژئوپولیتیکی بسیاری در سراسر جهان به ویژه در خاورمیانه بوده ایم و برای همه ما این تغییرات به دلیل دارایی های منطقه ای شان و از نقطه نظر امنیت جغرافیایی مهم است.

وی افزود: ما شاهد گروه های متعصب مختلفی و همچنین شکاف های بین دولتی در خاورمیانه بوده ایم که قدرت های جهانی همچون آمریکا، روسیه و چین را به درک این پویایی و درک موضع ایران در این زمینه و نحوه کنار آمدن تهران با این تغییرات و تسریع همکاری هایش با کشورهای منطقه ای در شرق و غرب به ویژه با پاکستان، عراق، چین و کشورهای همسایه اش دعوت کرده است. این کنفرانس از اهمیت خاصی برخوردار است.

مقام مزبور در پاسخ به سوالی در مورد بهترین راهکار برای حل و فصل موضوعات منطقه ای یادآور شد که همکاری تنها راه است و ما می دانیم که زمینه دیپلماسی هم اکنون آغاز شده است. از اینرو، تصور می کنم که دیپلماسی و همکاری از طریق مذاکره و گفت و گو، بسیار مهم است.

نقوی گفت که شاهد بوده ایم مذاکرات عربستان و ایران در سطح منطقه ای جریان داشته و مذاکرات وین در سطح جهانی در حال انجام است، از اینرو در پایان، مذاکرات روی میز، نقطه نهایی است.

این کارشناس تصریح کرد که ما باید ملاقات داشته باشیم، مذاکره کنیم و موضوعات را حل و فصل کنیم.

مجمع گفت وگوی تهران ۲۰۲۲ روز دوشنبه با سخنرانی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران آغاز به کار کرد.

عنوان این مجمع که سومین مجمع گفت و گوی تهران است، «سیاست همسایگی جمهوری اسلامی ایران؛ رهیافتی به دوستی و اعتمادسازی» است.

دور اول و دوم این مجمع، سه و دو سال پیش برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha