پیام مجمع گفت‌وگوی تهران پیگیری سیاست‌های صلح و دوستی در منطقه است

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد برگزاری سومین مجمع گفتگوی تهران اظهار داشت:پیام مجمع این است که ایران همواره با اقتدار سیاست‌های صلح و دوستی در منطقه را دنبال می‌کند.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در مورد برگزاری سومین مجمع گفت‌وگوی تهران بیان داشت: این گفت‌وگوهای سالیانه در فضای پژوهشی و راهبردی برگزار می شود و اگر این نشست‌ها از طریق پژوهشگاه‌ها و دانشگاها تقویت شود می‌تواند دستاوردهای بهتری داشته باشد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: در شرایطی که بعد از برگزاری بازی‌های جام جهانی در قطر، رقبای عربی ایران به دنبال القای این نکته بودند که تهران به سمت انزوا رفته است، برگزاری این نشست پیام بسیار روشنی دارد که ایران همواره با اقتدار سیاست‌های صلح و دوستی در منطقه را دنبال می‌کند.

عباس زاده اظهار داشت: اگر چه این نشست با محور صلح و دوستی برگزار شده و بیشتر رنگ و بوی علمی دارد، اما حضور عناصر با تجربه در این نشست‌های پژوهشی کمک می‌کند تا تحقق سیاست خارجی کارآمد عملیاتی شود.

وی با اشاره سیاست اعلامی دولت سیزدهم اظهار داشت: سیاست خارجی دولت سیزدهم«سیاست متوازن» است و تقویت تعامل با کشورهای همسایه که از جمعیت و اقتصاد بزرگی برخوردار هستند می تواند تاثیرات زیادی در توسعه اقتصادی کشور داشته باشد، اگر ما بتوانیم ۱۰ درصد کالای مورد نیاز کشورهای همسایه را تهیه و تامین کنیم ارز حاصل از آن بیشتر از در آمد ارز حاصل از فروش نفت است.

نماینده مردم مشکین شهر با مثبت ارزیابی کردن گفت و گوی تهران گفت: برگزاری اینگونه نشست‌ها آثار مثبتی برای کشور دارد و می توان به کارآمدی حوزه سیاست خارجی کمک کند.

به گزارش ایرنا، سومین مجمع گفتگوی تهران (TDF ۲۰۲۲) صبح روز-دوشنبه ۲۸ آذر- با حضور ۷۰ اندیشمند از ۳۶ کشور در مرکز مطالعات وزارت امور خارجه برگزار شد«سیاست همسایگی جمهوری اسلامی ایران، رهیافتی به دوستی و اعتماد سازی» مهم‌ترین محور مجمع امسال بود.

دور اول و دوم مجمع گفتگوی تهران سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ برگزار شد و نقش برجسته‌ای در گردهمایی و تعامل مقامات سیاسی و اندیشمندان حوزه مطالعات بین‌المللی و منطقه‌ای بویژه در حوزه منطقه غرب آسیا داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha