برگزاری کارگاه هنری «عقیق» با گرامیداشت شهیدقاسم سلیمانی

تهران- ایرنا- کارگاه نقاشی و تصویرسازی «عقیق» همزمان با ایام شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا از فرهنگسرای اندیشه، نگارخانه این فرهنگسرا همزمان با سومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی کارگاه نقاشی و تصویرسازی «عقیق» را روز پنجشنبه (یکم دی) از ساعت ۹ صبح برگزار می‌کند و پذیرای عموم علاقه‌مندان است.

در این ویژه برنامه، مجموعه نقاشی‌ها و تصویرسازی‌هایی از شهیدسلیمانی به نمایش درآمده و در جریان آن کارگاه نقاشی نیز زیر نظر استاد منوچهر اسماعیلی در نگارخانه اندیشه برگزار می‌شود.

نام این کارگاه، «عقیق»، برگرفته از نگین انگشتر شهید سلیمانی است که در وقت شهادت در دستان وی بود و انتشار تصاویری از آن در رسانه‌های دنیا بسیار خبرساز شد.

نگارخانه فرهنگسرای اندیشه در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، بوستان اندیشه واقع شده است.

نمایشگاه «شهدای ترور از صدر اسلام تاکنون»

نگارخانه فرهنگسرای اندیشه به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی نمایشگاه «شهدای ترور از صدر اسلام تاکنون» را برگزار کرده که تا پایان این هفته برپاست. این نمایشگاه روایتگر تصاویری از شهیدان سلیمانی و محسن فخری‌زاده و مجموعه عاشورا است که توسط منوچهر اسماعیلی به تصویر کشیده شده است.

در این نمایشگاه، ۲۲ اثر در حوزه‌ هنرهای تجسمی؛ آبرنگ، مینیاتور و تصویرسازی به نمایش گذاشته شده است.

اسماعیلی بیش از ۲۰ سال در فرهنگسراهای بهمن، شفق، ملل و اندیشه تدریس کرده و نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی متعددی را برگزار گرده است. کتاب «اشعار نقطه غم» از جمله آثار ماندگار اوست.

به گزارش ایرنا، بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ خورشیدی در حمله موشکی بالگردهای آمریکایی به ۲ خودرو در فرودگاه بغداد، سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون نیروی مردمی عراق (الحشد الشعبی) و همراهانشان در این حمله هدف قرار گرفتند و به شهادت رسیدند. این حمله با نظارت و دستور مستقیم دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا انجام شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha