نوشهر با ۲۳۴ میلی‌متر بیشترین میزان بارندگی را به ثبت رساند

ساری - ایرنا - معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران گفت که از روز گذشته تا صبح امروز چهارشنبه ۲۹ تا ۳۰ آذرماه جاری، بیشترین میزان بارندگی با ۲۳۴ میلی‌متر در فرودگاه نوشهر به ثبت رسیده است.

احمد اسدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از نوشهر بیشترین میزان بارندگی طی این مدت در سنگ پشته رامسر با ۱۸۳، میانلات رامسر با ۱۶۲و سفیدآب تنکابن با ۱۵۲ میلی‌متر به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه همچنین ایزدشهر نور با ۱۴۷، سرلیماک رامسر با ۱۴۰ و بازیارخیل میاندرود با ۱۲۹ میلی‌متر از دیگر مناطق پربارش مازندران در ۲۴ ساعت گذشته بوده است ،اظهارکرد : کمترین میزان بارندگی نیز در طی این مدت در تاکر بلده نور با ۲، بلده با سه، پنجاب با چهار و اندوار آمل با ۶ میلی‌متر به ثبت رسیده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به شکل گیری جریانات شمالی و عبور موج از تراز میانی جو که از شامگاه دوشنبه وارد مازندران شده است، شرایط جوی امروز استان را بویژه در مناطق غربی با بارش پراکنده باران ذکرکرد و گفت: این سامانه که با بارش باران، وزش باد و کاهش پنج تا ۱۰ درجه ای دمای هوا نیز همراه بود از شامگاه امشب بتدریج از میزان ناپایداری‌های جوی کاسته خواهد شد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران، شرایط جوی این استان را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی در روز پنجشنبه صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و در مناطق ساحلی با احتمال مه صبحگاهی و در روز جمعه را نیز صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر، در ارتفاعات با احتمال بارش خفیف و پراکنده باران و برف پیش‌بینی کرد.

اسدی شرایط جوی مازندران در روز شنبه آینده را در مناطق ساحلی و جلگه ای نیمه ابری تا ابری در بعدازظهر و شب همراه با بارش پراکنده و در ارتفاعات ابری و مه آلود بتدریج با بارش باران و برف و وزش باد و در روز یکشنبه را نیز نیمه ابری تا ابری، در ارتفاعات مه آلود با بارش پراکنده باران و بتدریج با کاهش ناپایداری و ابر ذکرکرد.

آسمان مازندران در روز دوشنبه آینده نیز صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش دما و از اواخر وقت با افزایش ابر پیش‌بینی شده است.

داده‌های آماری از ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که نوشهر با ثبت دمای ۱۴.۴ و رینه لاریجان و آلاشت با ۳.۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

هواشناسی مازندران همچنین در ۲۴ ساعت گذشته با صدور هشدار سطح نارنجی، وضعیت دریای خزر تا فردا پنجشنبه را مواج و طوفانی پیش بینی کرد.

در اخطاریه هواشناسی مازندران اعلام شده است که سامانه ناپایدار جوی که با بارش باران نیز همراه است مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بیشینه سرعت وزش باد در مناطق نزدیک ساحل تا ۱۴ و در مناطق دور از ساحل نیز تا ۱۷ متر بر ثانیه می‌رسد و این امر باعث شکل‌گیری امواج در مناطق نزدیک ساحل تا سه متر و در مناطق دور از ساحل نیز تا ۴.۵ متر می‌شود.

مازندران حدود ۴۸۰ کیلومتر از سواحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد که بیشترین میزان در میان سه استان شمالی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha